امروزه تبلیغات و بازاریابی بخشی مهمی از در دنیای تجارت و کسب و کار است. اگر محصول خوب یا خدمت کارآمدی برای ارائه دارید باید بر فن فروش آن هم تسلط داشته باشید.
مدل تبلیغات
برخی از شرکتها و سازمانها به روشهای مرسوم تبلیغات پایبند هستند و برخی شرکتهای پیشرو و برجسته به روش های تازه و مدرن تبلیغات متوسل میشوند. یک مکتب جدید تبلیغ کنندگان وجود دارد که ایدههایی را تجربه میکنند که واقعا مدرن و نوآورانه هستند. در این مقاله، نگاهی به شیوه های نوین تبلیغات و بازاریابی خواهیم داشت که محبوبیت بیشتری پیدا کردهاند.
تکنیکهای تبلیغاتی
بسیاری برای ترویج محصولات و خدمات موجود است با این حال، برخی از جدیدترین و داغترین شیوه های تبلیغاتی محبوبیت بیشتری کسب میکنند. مردم در حال حاضر به دنبال انواع جدیدی از درخواستهای تبلیغاتی هستند که میتوانند مورد هدف قرار بگیرند. بسیاری از شیوه های تبلیغات جدید در نتیجه ظهور اینترنت هستند، در حالی که برخی از این گرایشها تنها ایدههای جدیدی هستند که رسانه تبلیغاتی دنیوی را به روشهای هوشمندانه و زیرکانه تبدیل کردهاند.
تبلیغات بنر وب
یک بنر تبلیغاتی یا یک بنر وب، تبلیغاتی است که در یک صفحه وب نمایش داده میشود. این تبلیغات به عنوان یکی از پر استفادهترین روشهای تبلیغاتی مطرح است که با استفاده از تصاویر، یا جاوا اسکریپت یا هر شی چند رسانهای دیگر ساخته میشوند. بنابراین تبلیغات بنری بسته به اینکه از چه فناوری برای ساخت آنها استفاده شده است میتوانند استاتیک یا متحرک باشند. تابلوهای وب معمولا به صفحات وب لینک هستند که مرتبط با محتوای وب سایت موجود است. با بکارگیری درست این روش تبلیغاتی و طراحی یک بنر جذاب و متقاعدکننده میتوانید کاربران بیشتری را به سمت برند خود هدایت کنید.
تبلیغات آنلاین
تبلیغات دیجیتال، تبلیغات آنلاین یا تبلیغات اینترنتی نوعی بازاریابی و تبلیغات مدرن است که با استفاده از اینترنت پیامهای تبلیغاتی بازاریابی را به مصرف کنندگان میرساند.
تبلیغات موبایل
تبلیغات موبایل نوعی تبلیغ است که از طریق تلفنهای همراه یا سایر دستگاههای تلفن انجام میشود. این روش تبلیغاتی زیرمجموعهای از بازاریابی موبایل است و تبلیغ کنندگان لیستی از شماره موبایل مشتریان واقعی و بالقوه خود را تهیه میکنند و پیام خود را به آنها ارسال میکنند. در این روش، پیام به ندرت مورد توجه قرار نمیگیرد بنابراین به عنوان یک ابزار بازاریابی یا تبلیغات موثر شناخته میشود.
روش تبلیغاتی باند واگن
تبلیغات باند واگن یک استراتژی است که مبتنی بر روانشناسی مصرف کننده است و از این رو، میتواند کاربر را متقاعد کند که بقیه افراد از محصولات آنها استفاده میکنند یا بیشتر افراد طرفدار این برند هستند، بنابراین او نیز باید این کار را انجام دهد. مارکهایی که از این روش استفاده کردهاند Oral-B و Maybelline New York هستند.
تبلیغات پروموشن
تبلیغات پروموشن شامل استفاده از آیتمها یا رویدادهای رسانهای تبلیغاتی است که به جلب توجه عمومی و راه موثر تبلیغات کمک میکنند. ارائه برنامههای رایگان تبلیغاتی یک روش تبلیغاتی جدید است که ابتکاری و بسیار موثر است.
تبلیغات جایگزین
تبلیغات جایگزین تبلیغاتی است که در آن از رسانهای غیر از رسانههای سنتی استفاده میشود. این تکنیک معمولا زمانی استفاده میشود که شرکتها نمیتوانند محصولات خود را بطور مستقیم تبلیغ کنند. تبلیغکنندگان از بازاریابی غیرمستقیم برای آنها استفاده میکنند تا مشتریان در مورد محصول اصلی اطلاع پیدا کنند مثلاً قوانین، تبلیغ محصولاتی مانند الکل یا سیگار را ممنوع کرده است. به همین دلیل بسیاری از مارکهای تجاری با مشکلاتی روبرو شدهاند و به دنبال روشهای غیر مستقیم برای بازاریابی هستند.
تبلیغات پیکسل
تبلیغات پیکسل نوع جدیدی از تبلیغات است که در آن هزینه تبلیغات بر اساس تعداد پیکسلهای اشغال شده در اینترنت محاسبه میشود.
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی، تبلیغاتی هدفمند است که در وب سایتها یا سایر رسانهها ظاهر میشود مانند محتوای نمایش داده شده در مرورگرهای تلفن همراه. تبلیغات متنی شکلی خاص از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغات توسط سیستمهای خودکار براساس محتوا مورد بررسی توسط یک کاربر خاص انتخاب میشوند. سیستم خودکار، متن یک وب سایت را برای کلمات کلیدی اسکن کرده و آگهی را ارسال میکند که با محتوای مورد توجه کاربر آن مطابقت دارد. این تبلیغات بر اساس هویت کاربر و محتوا توسط سیستمهای خودکار انتخاب و ارائه میشوند.
تبلیغات کلمات کلیدی
تبلیغات با کلمه کلیدی نوعی تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ کنندگان با به کارگیری موتور جستجوگر هزینه میکنند تا آگهی در لیست نتایج مربوطه نشان داده شود. برخی از موتورهای جستجوی محبوب که به تبلیغات کلمه کلیدی تبدیل شدهاند عبارتند از Yahoo! Search Marketing, Microsoft adCenter, Miva و LookSmart.
تبلیغات وبلاگ
وبلاگهای شرکتی یک راه عالی برای شرکتها برای رسیدن به پایگاه مشتری در اینترنت هستند. وبلاگهای تبلیغاتی اغلب از تکنیکهای جستجوی موتورهای جستجو استفاده میکنند که نتایج بهتری را در وب تضمین میکنند. اگر ترافیک ارگانیک مناسبی در وبلاگ خود دارید میتوانید تبلیغات پیوند متنی را نیز امتحان کنید که در آنجا بخشی از متن سایت خود را به صفحه دیگری در وب سایت دیگری پیوند میدهید. تولید محتوای مرتب برای بخش وبلاگ کلید طلایی موفقیت در جذب بازدید کنندگانی است که بازار هدف کسب و کار شما هستند.
تبلیغات در سرویسهای بهداشتی
تبلیغاتی که در داخل دستشوییهای رستورانها و هتلها قرار میگیرند میتواند تاثیر بسیاری داشته باشد. محصولات مرتبط با بهداشت و سلامتی از چنین بازاریابیهایی سود میبرند.
روابط عمومی تبلیغات
حفظ و توسعه روابط عمومی ابزاری برای بازاریابی شرکتها و حفظ حسن نیت در بین کارمندان و مشتریان بوده است. روابط عمومی تبلیغات یک روش عالی برای ایجاد و حفظ یک تصویر و هویت خاص از برند است. بنابراین روابط عمومی را میتوان یک ابزار تبلیغاتی عالی دانست که توسط شرکتها مورد استفاده قرار میگیرد.
تبلیغات چریکی
تبلیغات چریکی نوعی استراتژی است که در آن یک شرکت از تعاملات غافلگیر کننده و یا غیر متعارف برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده میکند. این تبلیغات ابزاری قدرتمند است که مشاغل از دیرباز در جلب مشتریان بالقوه برای خرید محصولات یا خدمات خود استفاده میکردند. در این نوع تبلیغات که به تبلیغات پارتیزانی نیز معروف میباشد، خلاقیت حرف اول و آخر را میزند. نوآورانه بودن و خلق اثری متفاوت از رقبا باعث میشود تا بازاریابی چریکی بتواند بیشترین تاثیر را در مشتریان داشته باشد. در تبلیغات مدرن تبلیغات بر اساس هویت کاربر و محتوا توسط سیستمهای خودکار انتخاب و ارائه میشوند.
تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی یکی از مهمترین و پرطرفدارترین شیوه های تبلیغاتی در ایران و دنیا است که به مرور در حال فراموشی است. تبلیغات چاپی، حاوی دو بخش هستند:
- تبلیغاتی که برای چاپ در روزنامهها، مجلات، فصلنامهها و … طراحی میشوند تبلیغات چاپی مطبوعاتی گفته میشود
- چاپ کاتالوگ، بروشور، پوستر، کارت پستال و ست اوراق اداری و … تبلیغات چاپی غیر مطبوعاتی به حساب میآیند.