اهمیت لینک سازی در سئو
بک لینک ها یک فاکتور بسیار مهم برای موتورهای جستجوگر به خصوص گوگل محسوب می شوند. باید گفت که لینک سازی یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی موتور های جستجو است. لینک سازی چیست؟ لینک سازی تکنیکی برای گرفتن لینک از وب ...
یکی از مهمترین نیازهای هر شغلی در این عصر تبلیغات اینترنتی است و در این میان یکی از مشاغلی که نیاز شدید به تبلیغات اینترنتی دارند، شغل پزشکی است.
در این مطلب قصد داریم به موضوع چگونگی ارتقاء سئو و بهینه سازی یک سایت پزشکی بپردازیم. در ابتدا باید گفت که معنی سئو و بهینه سازی سایت پزشکی این است که با انجام مجموعه اقداماتی، رتبه سایت پزشکی شما در نتایج موتورهای جست و جو ارتقا پیدا کند. با بهینه سازی سایت پزشکی، شما میتوانید خدمات پزشکی و توانبخشی کسب و کار خود را در معرض دید تعداد زیادی از بیماران و مراجعین آنلاین قرار دهید و در نتیجه این اقدام، بیماران بیشتری جذب مطب یا مرکز درمانی شما شوند.
رشته پزشکی با سلامت انسانها در ارتباط است. با این وجود، در حرفه پزشکی نیز همچون سایر مشاغل برای جذب هرچه بیشتر بیماران، باید توجه ویژه ای به بازاریابی آنلاین داشت. چرا که اکثر افراد در فضای مجازی فعالیت دارند و برای پیدا کردن بهترین و معتبرترین پزشک و کلینیک مورد نظر خود، در اینترنت به جستوجوی آنلاین می پردازند.
SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستو و جو است. به زبان ساده تر، مجموعه کارهایی است که روی سایت و محتوای آن انجام میشود تا صفحات سایت شما در صدر نتایج جستوجو گوگل قرار بگیرد. در نتیجه، سئو موجب افزایش بازدید از سایت شما می شود.
دو نوع سئو داخلی (on page SEO) و سئو خارجی (off page SEO) وجود دارد. سئو داخلی و خارجی با یکدیگر متفاوت بوده، اما دارای اهمیت یکسانی برای موتورهای جستوجوگر هستند.
استفاده از تکنیکهایی که در بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستو جو نقش دارند. در مجموع، سئو داخلی به طراحی سایت و محتوای شما بستگی دارد. این تکنیک به سئو تگهای عنوان، متا تگها، متا توضیحات، عنوانها، پاراگرافها، تصاویر، URLها و لینکهای ورودی و خروجی میپردازد.
استفاده از تکنیکهایی که خارج از سایت و به منظور کسب اعتبار برای سایت انجام میشود. به طور کلی، سئو خارجی به دریافت بکلینک از سایر سایتها و گرفتن سیگنال از شبکه های اجتماعی می پردازد.
سئو کلاه سفید به معنای:
تولید محتوای با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط است.
سئو کلاه سفید:
بهترین شیوه بازاریابی آنلاین بوده، اما در این روش نتایج کمی طولانی تر به دست می آید.
سئو کلاه خاکستری:
ترکیبی از روشهای کلاه سفید و کلاه سیاه است
نکته: با سئو کلاه خاکستری زودتر به نتیجه خواهید رسید، ولی خطر جریمه شدن توسط گوگل وجود دارد.
سئو کلاه سیاه:
به معنای استفاده از روشهای خلاف قوانین موتورهای جستجو است. سئو کلاه سیاه با استفاده از تکنیکهایی نظیر استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، خرید بک لینک سعی در فریب دادن گوگل دارد.
با استفاده از تکنیک کلاه سیاه در زمان کوتاهی سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل قرار میگیرد، اما خطر جریمه شدن توسط گوگل خیلی زیاد است. سئو منفی به معنای استفاده از روشهای سئو کلاه خاکستری و کلاه سیاه در سایتهای دیگران است. هدف از سئو منفی، تخریب سایتهای رقیب است.
با گسترش روز افزون استفاده از گوگل و سایر موتورهای جست و جو، روزانه میلیاردها سرچ در اینترنت صورت میگیرد. طبق آمارها، بیش از ۹۰ درصد کاربران تنها صفحه اول نتایج جستوجو را مطالعه میکنند. و براساس تحقیقات انجام شده، بیش از نیمی از کاربران در صفحه اول تنها به ۳ پیشنهاد اول گوگل مراجعه می کنند.
حضور سایت شما در صدر نتایج جستوجو برای کلمات کلیدی، اعتماد مخاطبان را نسبت به شما افزایش داده و در نتیجه، موجب حفظ بیماران قبلی و جذب مراجعین جدید می شود. اما، به خاطر داشته باشید که گوگل در حوزه پزشکی و سلامت بسیار حساس و سختگیر است. زیرا محتوای سایتهای پزشکی مستقیماً با جان انسانها و سلامت جامعه در ارتباط است.
فاکتور های زیادی برای انتخاب رتبه نمایش سایت پزشکی شما در نتایج جست و جو گوگل وجود دارد. با بهینه سازی و سئو این فاکتورها شما میتوانید جایگاه بالایی را در نتایج گوگل برای سایت خود کسب کنید.
به طور کلی، توصیه می شود به سئو داخلی و خارجی سایت توجه ویژه ای داشته باشید و از تکنیک های سئو کلاه سفید در سئو سایت پزشکی خود استفاده کنید.