آموزش پریمیر ۲۰۲۳ رایگان

نرم افزار پریمیر پرو ( adobe premiere pro) یکی از نرم‌ افزارهای معروف در زمینه ادیت و ویرایش ویدئو با قابلیلت‌های بسیار پیشرفته، جذاب و به ‌روز است. این نرم افزار تولید شرکت ادوبی بوده و در صنعت سینما، تبلیغات، آموزش و رسانه‌ها کابرد بسیار گسترده‌ای دارد. قابلیت‌های خلاقانه و امکان ترکیب آدوب پریمیر با دیگر نرم‌افزارهای ادیت صوت و ویدئو به کاربرد این نرم افزار افزوده است. پس اگر در زمینه تولید محتوای بصری در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید یا به تدوین ویدیو علاقه‌‌مند هستید حتما آموزش کار با ادوب پریمیر را در برنامه خود قرار دهید.

آشنایی و آموزش پریمیر

خوشبختانه کار با این نرم افزار دشوار نیست و شما با یک برنامه اصولی می‌توانید تسلط کافی به این نرم آفزار پریمیر داشته باشید. البته تمرین، ایده‌پردازی و دیدن نمونه‌های تدوین ویدیو در مسیر یادگیری ضروری هستند. – تمام نیازهای شما را در زمینه تدوین ویدیو و صوت برآورده می‌کند. آموزش پریمیر ۲۰۲۳ رایگان شما را با تمام اصول تدوین مبتدی و حرفه‌ای آشنا می‌کند.

ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد آموزش پریمیر پرو

ویژگی‌های و قابلیت‌های خاص نرم افزاری که پس از آموزش کار با پریمیر پرو می‌توانید از آنها استفاده کنید:

  • تدوین ویدیوها در هر فرمت و کیفیتی ( از کیفیت ۸K  تا واقعیت مجازیVirtual Reality)
  • یکپارچه سازی و استفاده از خروجی‌های ادوبی پریمیر با دیگر نرم افزارهای شرکت ادوبی (مثل فتوشاپ، ادوبی ایلستریتور، افتر افکت و ادوبی آدیشن)
  • تغییر فرمت، کیفیت و حجم ویدیوها
  • پیشنهاد خودکار افکت، ترنزیشن و ادیت توسط نرم افزار
  • دسترسی به هزاران فایل‌ صوتی رایگان در نرم افزار

بعد از دوره‌ی آموزش پریمیر پرو چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

نرم افزار ادوبی پریمیر در تولید و تدوین ویدیوهای باکیفیت تلویزیون، رسانه‌ها و برنامه‌های زنده کاربرد دارد. قابلیت ترکیب و ورود چند فایل صوتی و تصویری به صورت همزمان، وارد کردن فایل‌های گرافیکی فتوشاپ و ایلستریتور از قابلیت‌های پرکاربرد و قدرتمند این نرم افزار است. پس از اتمام دوره آموزش پریمیر شما می‌توانید از مهارت‌های زیر برای پروژه‌های تدوین ویدیو خود استفاده کنید:

  1. استفاده از ترنزیشن افکت‌ (transition effect) بین ویدیوهای متعدد
  • در تایم لاین ادوبی پریمیر، ترنزیشن افکت را کشیده و در قسمت دلخواه از ویدیو قرار دهید.
  • افکت‌ها را به سلیقه خود تغییر دهید یا آنها را شخصی سازی کنید. همچنین می‌توانید از تمپلیت‌های آماده در پریمیر استفاده کنید.
  • به ویدیوهای خود زیرنویس و نوشته اضافه کنید.
  • سایز متن نوشته و فونت آنها را تغییر دهید.
  • فایل‌های گرافیکی (مثل لوگو، تصاویر و وکتور) را از سایر نرم افزارها وارد پریمیر کنید.
  1. تغییر و تصحیح رنگ گرافیکی ویدیوها

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی ادوبی پریمیر پرو تغییر روشنایی، کنتراست و تناژ رنگی ویدیوها حین تدوین است. هنگام آموزش کار با پریمیر متوجه خواهید شد استفاده از این قابلیت بسیار ساده بوده و تنها با چند کلیک می‌توانید جلوه جذابی به ویدیو خود بدهید.

  1. استفاده از موسیقی و جلوه‌های صوتی در پریمیر پرو

پریمیر پرو امکان تدوین فایل‌های صوتی و قرار دادن آنها در هر قسمت از ویدیو را برای شما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید تغییرات لازم و دلخواه فایل صوتی را حین تدوین ویدیو اعمال کنید.

  1. آموزش پریمیر؛ تغییر فرمت فایل خروجی از نرم افزار

پس از اتمام تدوین ویدیو می‌توانید با فرمت و کیفیت دلخواه از فایل تصویری خود خروجی بگیرید.

کاربران و متقاضیان آموزش پریمیر پرو چه کسانی هستند؟

تدوین‌گرهای مبتدی و کسانی که به طور حرفه‌ای در زمینه رسانه‌های تصویری فعالیت می‌کنند به طور مداوم در حال استفاده از ادوبی پریمیر هستند. شرکت ادوبی در هر آپدیت جدید از نرم افزار، قابلیت‌های جدید و جالبی به آن اضافه می‌کند. از این روی، یادگیری پریمیر به طور مستمر و مداوم برای افراد حرفه‌ای هم ضروری است. حال نگاهی به کاربران نرم افزار ادوبی پریمیر داشته باشیم:‌

استودیوهای فیلمبرداری و تولید فیلم‌های سینمایی
فیلم‌های کوتاه، مستندها و ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی
تولید موزیک ویدیو
تولید محتوای صوتی تصویری در وبسایت‌ها، کانال‌های یوتوبی و دوره‌های آموزشی
شبکه‌ها و ایستگاه‌های تلویزیونی
ویدیوهای تبلیغاتی تجاری و آژانس‌های تبلیغاتی
استودیوهای ساخت بازی‌های کامپیوتری

برخی از فیلم‌های مطرح دنیا مثل Game of Thrones یا Inception در ساخت فیلم از نرم‌افزارهای گرافیکی ادوبی افکت استفاده کرده‌اند. بسیاری از شبکه‌های خبری مطرح دنیا مثل BBC و CNN از اولین شبکه‌های تلویزیونی هستند که از پریمیر پرو استفاده می‌کنند.

به طور کلی می‌توان گفت آموزش کار با ادوبی پریمیر پرو برای هر فعالیتی که به نوعی با رسانه‌های تصویری و صوتی درگیر است، ضرورت دارد. یادگیری صفر تا صد پریمیر پرو می‌تواند کیفیت رسانه‌های تصویری شما را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. قابلیت‌های حرفهای پریمیر در نهایت سازگاری با مخاطب امروزی و سلیقه او است. پس اگر از علاقه‌مندان به تدوین ویدیو هستید یا در یکی از حوزه‌های کاری اشاره‌شده فعالیت دارید، همین حالا آموزش کامل Premier را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری نصب پریمیر پرو

شرکت ادوبی به طور مستمر در حال آپدیت و به روز رسانی نرم افزار پریمیر پرو است. توجه به این نکته از این جهت اهمیت دارد که سخت افزار و نرم افزار شما باید تطلبق لازم با آپدیت‌های جدید را داشته باشد. برای سیستم عامل ویندوز، ویندوز ۱۰ و ۱۱ نیاز است. برای سیستم عامل مک هم ورژن ۱۰ و ورژن‌های پس از آن ضروری است. حداق رم مورد نیاز برای اجرای پریمیر پرو رم ۸ گیگابایتی، کارت گرافیکی حداقل ۲ و صفحه نمایش ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی است.

قابلیت‌های جدید در آخرین آموزش پریمیر پرو

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، شرکت ادوبی به طور منظم آپدیت‌های نرم افزاری جدیدی ارائه می‌دهد. به همین دلیل آموزش پریمیر باید بخشی از برنامه تدوین‌گران باشد. پریمیر پرو قابلیت‌های پیشرفته و قدرتمندی را افزوده است. این ویژگی‌ها کاربری نرم افزار را راحت‌تر و جذاب‌تر کرده است. حال نگاهی به آخرین قابلیت‌های این نرم افزار داشته باشیم:

فضای کاربری راحت و با رزولوشن بالا

جابجایی راحت فایل‌های تصویری در تایم لاین، قابلیت undock و overlap با چند کلیک از به روزرسانی‌های جذاب پریمیر پرو در نسخه جدید است.

تقسیم و طبقه بندی تایم لاین طبق فعالیت‌ها

پنل تایم لاین تمام فعالیت‌هایی که در هر بازه زمانی ویدیو اعمال کرده‌اید به شما نشان می‌دهد.

  • پلاگین Lumetri Color برای تصحیح و ساده‌سازی رنگ‌ها

این پلاگین برای تصحیح رنگ‌ها، وضوح، دما، نوردهی و کنتراست ویدیو کاربرد دارد.

  • قابلیت Multicam هنگام تدوین

این قابلیت برای مشاهده ویدیو از زوایای مختلف و به طور همزمان استفاده می‌شود. جذابیت این قابلیت پرکاربرد، پس از آموزش پریمیر دوچندان می‌شود.

  • ترنزیشن‌ها و افکت های جدید

در آپدیت جدید، ۵۵ تزنزیشن جدید آماده استفاده شدن هستند.

  • پشتیانبی از فایل‌های ۳D با پنل موشن گرافی

این پنل برای وارد کردن فایل‌های سه بعدی از دیگر نرم افزارها کاربرد دارد.

  • تدوین ۳۶۰ درجه‌ای فیلم خام و افزودن جلوه‌های واقعیت افزوده یا VR

این بخش ابزارهای مرتبط با تدوین فیلم به صورت واقعیت افزوده و یا ۳۶۰ درجه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به‌روز‌رسانی ابزارهای تدوین صوت و افزایش تنوع در فرمت فایل‌های ورودی و خروجی از دیگر آپدیت‌های تدوین فیلم پریمیر پرو هستند.

کلام آخر

آموزش پریمیر به شما در خلق ویدیوهای جذاب با استفاده از تدوین فایل‌های صوتی و فایل‌های گرافیکی کمک می‌کند. آموزش کامل Premier شما را با ابزارهای جذاب، ساده و کاربردی پریمیر آشنا می‌کند. همین حالا با دانلود پریمیر و قدم گذاشتن در مسیر یادگیری این نرم افزار جلوه‌های خاص و متفاوت را وارد فیلم‌های خام و ساده کنید.

پاسخی بگذارید