نکات مهم در هنگام خرید...
با گسترش شبکهها و اینترنت، راههای مختلفی برای معرفی کسب و کار یا خدمات وجود دارد که یکی از این روش ها، استفاده از رپورتاژ آگهی است. ولی دو نکته مهم در خرید رپورتاژ حائز اهمیت است که عبارتند از: ...
امروزه چیزی که رپرتاژ آگهی را برای کسبوکارها ارزشمندتر میکند ماهیت عمومی و فراگیر آن است. یک رپرتاژ آگهی خوش نگاشت بهطور طبیعی این پتانسیل را دارد که هم در بستر اینترنت و هم در رسانههای چاپی سنتی پخش شود. در واقع، رپرتاژ آگهیها فقط اطلاع رسانیهای ساده به امید جذب مخاطب بالقوه نیستند؛ بلکه به یکی از انواع موفق محتوا تبدیل شدهاند که از قدرت جذب قابل توجهی برخوردار است. از جمله سایر مزایای رپرتاژ آگهی در مقایسه با بسیاری از انواع بازاریابی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
اگر شما هم صاحب سایت و یا کسبوکار خود هستید، احتمالا میدانید که رتبه سایت شما در گوگل بسیار حائز اهمیت است. یکی از راههایی که باعث میشود الگوریتمهای گوگل، سایت شما را در رتبه بالاتری قرار دهند، بکلینک است. دریافت بکلینک از سایتهای پربازدید و معتبر مختلف باعث میشود رتبه شما در گوگل افزایش پیدا کند و بر بهبود سئوی سایت شما تاثیر بسیاری دارد. زیرا این دسته از وب سایتها Domain Authority (اعتبار دامنه) بالایی دارند و بکلینک از چنین سایتهایی، موتورهای جستجو را ترغیب میکند تا شما را نیز بین سایتهای رتبه برتر خود نمایش دهد.
رپورتاژ آگهی همیشه در سایت منتشرکننده باقی میماند و این موضوع تاثیر زیادی بر روی بهبود سئوی سایت شما دارد. دقت شود که حتما رپورتاژ و لینک سایت خود را در سایتهای معتبر منتشر کنید زیرا در غیر این صورت برای سایت شما از نگاه گوگل بازخورد منفی خواهد داشت.
از آنجایی که سایتهای منتشرکننده اغلب ترافیک بالایی دارند، کاربران زیادی رپورتاژ شما را دیده و با کلیک بر لینکهایی که شما در انتهای رپورتاژ آگهی قرار دادهاید، وارد سایت شما میشوند. در نتیجه انتشار رپورتاژ در سایتهایی با بازدید بالا باعث افزایش بازدید سایت شما میشود.
برخلاف تبلیغات مرسوم که با اغراق تلاش میکند، توجه کاربران را به خود جلب کند، در رپورتاژ آگهی سعی بر این است که با محتوای جالب، مفید و قانعکننده، کاربران را به برند یا محصول خود علاقهمند کرده و از این طریق دانش کاربران را پیرامون موضوع و یا محصولی خاص افزایش دهد و اطلاعات جدیدی در اختیارشان بگذارد.
سعی کنید علاوه بر دادن اطلاعات و معرفی محصول خود، در کاربر احساس نیاز ایجاد کنید. در این صورت هنگامی که کاربر به انتهای رپورتاژ آگهی میرسد، بر روی لینکهای موجود کلیک کرده و با ورود به سایت شما و بازدید از محصولاتتان، احتمال خرید افزایش مییابد.
هر کسبوکاری در هر حوزهای که فعالیت میکند میتواند از رپورتاژ آگهی به نفع خود بهره برداری کند. چه دستی بر آتش بازاریابی B2B یا B2C داشته باشید، یا به دنبال فروش خدمات و محصولات فیزیکی یا اینترنتی خود هستید، یا اینکه در یک زمینه بسیار خاص فعالیت میکنید، درهرصورت با تدوین یک رپورتاژ آگهی و توزیع آن از طریق کانالهای مناسب میتوانید از مزایای آن بهرهمند شوید.
با رشد روزافزون شبکههای اجتماعی و انتشار و توزیع محتوا، رپورتاژ آگهی این پتانسیل را پیدا کرده تا با سرعت چشمگیری در برابر دیدگان همه مشتریان از هر گروه هدفی قرار بگیرد. هنگامیکه از طریق رپورتاژ آگهی اطلاع رسانی میکنید، برند خود را در مقابل همه، از گزارشگران و خبرنویسان گرفته تا جوانانی که در سایتها و شبکههای اجتماعی مختلف پرسه میزنند قرار میدهید.
رپورتاژ آگهیها نیز بهمانند هر نوع دیگری از محتوا مکانهای مناسبی برای درج کلمات کلیدی و لینکهای مرتبط هستند. انتشار رپورتاژ آگهی در وبسایتهای معتبر فرصت ارزشمندی را برای گرفتن بکلینکهای باکیفیت فراهم میکند. موتورهای جستجو این لینکها را بهعنوان مُهر تأییدی در نظر میگیرند که اعتبار وبسایتتان را تضمین میکند و این بهنوبه خود باعث بهبود رتبه شما در نتایج جستجوها و تقویت سئو میشود.
انتشار مرتب اطلاعیهها و اخبار شرکت در وبسایتهای مختلف به تثبیت و تقویت جایگاه کسبوکار شما بهعنوان یک مهره مهم و تأثیرگذار در حوزه فعالیتش کمک میکند. بهعلاوه، مشتریان از این طریق دستاوردهای شما را مشاهده میکنند و بهتدریج برندتان را با رشد و موفقیت تداعی خواهند کرد.
چنانچه رپرتاژ شما ارزش خبری بالایی داشته باشد میتوانید رسانههای خبری را نسبت به درج رایگان آن در منابع خود مجاب کنید. در غیر این صورت نیز گزینههای مقرونبهصرفهای برای رپورتاژ آگهی وجود دارد که میتواند نیازهای هر کسبوکاری را با هر اندازهای پوشش بدهد. قرار دادن لینک در رپورتاژ آگهی نیز معمولاً مشمول تعرفه اضافی نمیشود و لذا از این طریق با توجه به جامعه وسیع کاربران سایتهایی که رپرتاژ آگهی منتشر میکنند میتوانید با کمترین هزینه، بیشترین مزایا را عاید کسبوکار خود کنید.