• 09193855440

استراتژی توزیع رپورتاژ آگهی

یک رپرتاژ آگهی هدفمند و مناسب فقط دربردارنده اطلاعات مربوط به «یک» دستاورد یا رویداد خاص است. توصیه می‌شود که صرفاً برای به‌یادماندنی‌ترین و مهم‌ترین لحظات یا ترجیحاً نقاط عطف کسب‌وکار خود رپرتاژ آگهی تهیه کنید، به‌عنوان نمونه:

• مراسم باشکوه آغاز به کار یا بازگشایی؛

• تأسیس یک وب‌سایت جدید؛

• عرضه یک محصول جدید؛

• بهبود یکی از محصولات موجود یا محبوب؛

• توسعه خط تولید یک محصول؛

• عرضه مجدد محصولی که تولید آن متوقف شده بود؛

• افتتاح یک دفتر یا فروشگاه جدید؛

• همکاری یا ادغام با یک شرکت دیگر؛

• همکاری با یک مشتری برجسته؛

• بازسازی برند (Rebranding)؛

• حضور در یک کانال اینترنتی جدید؛

• به‌کارگیری فرد یا افراد برجسته و مهم؛

• تغییرات مدیریتی مهم در شرکت؛

• کسب یک دستاورد یا پیشرفت مهم؛

• دریافت یک جایزه معتبر؛

• میزبانی از یک کارگاه یا سمینار؛

• حضور در یک رویداد محلی یا ملی؛

• حضور در رویدادهای بین‌المللی؛

• گرامیداشت سالگرد یک اتفاق مهم.

اگر شرکت شما آن‌قدر بزرگ هست که بتوانید بخش خاصی از دپارتمان روابط عمومی را به رتق و فتق امور مرتبط با رپرتاژ آگهی اختصاص بدهید، همه اعضای تیم مربوطه را در رابطه با مواردی که ارزش پوشش خبری دارند توجیه کنید.

به‌عنوان شرکتی که به دنبال انتشار رپرتاژ آگهی خود است می‌توانید گزینه‌های مختلفی را مد نظر قرار بدهید:

• روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های سنتی چاپی؛

• شبکه‌های محلی تلویزیونی؛

• برنامه‌های رادیویی محلی؛

• رسانه‌های ملی؛

• رسانه‌های خبری اینترنتی؛

• وبلاگ‌ها

برای رساندن رپرتاژ آگهی به سمع و نظر مخاطب مناسب باید گزینه‌های مختلف را بررسی کنید و در نهایت مورد یا مواردی را انتخاب کنید که مخاطب هدف شما بیشتر با آن تعامل دارد و با زمینه فعالیت شما بیگانه نیست.

چنانچه به دنبال استفاده از روش‌های طبیعی برای درج رپرتاژ آگهی خود هستید باید توجه داشته باشید که معمولاً ارسال آن به آدرس ایمیل عمومی رسانه مورد نظر فقط دیده نشدن آن را تضمین می‌کند. در عوض، به دنبال ارتباط با خبرنگارانی باشید که موارد مرتبط با حوزه فعالیت شما را پوشش داده و با مخاطب هدف شما ارتباط داشته‌اند. چنانچه برای چندین نفر به‌طور هم‌زمان ایمیل می‌فرستید برای هر کدام از آن‌ها یک ایمیل مخصوص ارسال کنید. استفاده از یک احوالپرسی رسمی به همراه نام گزارشگر می‌تواند از همان ابتدا فضای صمیمی‌تری را به وجود بیاورد و لذا فرصت مناسبی را برای همکاری‌های بعدی ایجاد خواهد کرد.

به‌منظور متمایز به نظر رسیدن ایمیل درخواست درج رپرتاژ آگهی، در قسمت موضوع ایمیل از عنوان رپرتاژ آگهی خود استفاده کنید.

اگر برای وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌ها رپورتاژ آگهی می‌فرستید حتماً کلمات کلیدی مناسب و مشوق‌های لازم برای انجام عمل مورد نظر از سوی مخاطب هدف را در محتوای آن بگنجانید. ضمناً توجه داشته باشید که صاحبان سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که رپورتاژ آگهی می‌پذیرند به‌طور هم‌زمان به دنبال جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت خود نیز هستند و لذا احتمال درج رپورتاژ آگهی‌هایی که در راستای تحقق این هدف به آن‌ها کمک می‌کنند به‌مراتب بیشتر است. تنها به وبلاگ‌هایی رپرتاژ آگهی بدهید که با حوزه فعالیت شما سنخیت دارند و ترجیحاً به دنبال آن‌هایی باشید که کاربران و دنبال کنندگان زیادی دارند.

برای شروع بهتر است که به سراغ گزارشگران یا وبلاگ‌نویس‌هایی بروید که شخصاً آن‌ها را می‌شناسید یا با کارشان آشنایی دارید. از این طریق انتخاب رسانه‌های مناسب و مطمئن تضمین می‌شود و وقتتان نیز تلف نخواهد شد.

پس از انتشار رپرتاژ آگهی، از به اشتراک‌گذاری لینک آن در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید. به‌منظور جلوگیری از بمباران افرادی که به‌طور هم‌زمان شما را در چندین شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند رپرتاژ آگهی خود را در هر شبکه به شکل متفاوتی معرفی کنید و ارسال در آن‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف انجام بدهید.

دقت داشته باشید که گستردگی دامنه دسترسی به رپرتاژ آگهی، ضرورت روایت یک داستان را دوچندان می‌کند. رپرتاژ آگهی‌های امروزی علاوه بر کارکرد معمول خود درست مانند پست‌های وبلاگی، مطالب شبکه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های ایمیلی «محتوا» محسوب می‌شوند و لذا بسیاری از مردم رپورتاژ آگهی را بدون توجه به ماهیت خبری آن مطالعه می‌کنند؛ بنابراین علاوه بر گزارشی که در رپرتاژ خود گنجانده‌اید، باید داستانی نیز در دل آن وجود داشته باشد. یک پست وبلاگی مکمل که حاوی اطلاعات بیشتری در رابطه با رپورتاژ آگهی باشد می‌تواند داستان مورد نظر را دقیق‌تر بشکافد.

پاسخی بگذارید