غیر فعال کردن نمایش زمان...
اینستاگرام قابلیتی به نرم افزار خود اضافه کرد که طی آن کاربران می توانند آخرین زمان آنلاین بودن افرادی که با آن ها در دایرکت صحبت کرده اند، مشاهده کنند. نکته جالب توجه اینجاست که حتی اگر فرد حساب کاربری شما را ...
راهکارهای فروش در اینستاگرام این روزها که شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام طرفداران زیادی پیدا کرده اند، بسیاری از افراد استفاده های مفید بسیاری از آن میکنند. فروش محصولات در اینستاگرام یکی از این راهها میباشد. در نتیجه اینستاگرام تبدیل به یک بازار پررقابت برای فروش محصولات شده است.
با زیاد شدن تعداد افرادی که به فروش محصول در اینستاگرام روی آوردهاند و از این فرصت نهایت استفاده را میکنند، رقابت در بین فروشندهها بیشتر شده است و به همین میزان موفق شدن در این زمینه سختتر میشود. در این مقاله با ما همراه باشید تا راههای مفیدی برای موفقیت در این نوع کسب و کار پیش روی شما بگذاریم.
در این سالها شبکه های اجتماعی نقش بسیار زیادی در زندگی انسانها داشته و موجب تغییر خیلی از مفاهیم در مسائل مختلف شدهاند. از جمله این تغییرات، کسب و کار ها و بازار های فروش هستند.
در اینستاگرام بحث فروش محصول و خدمات بسیار اهمیت پیدا کرده است. اینستاگرام به علت ویژگیهایی که دارد نسبت به سایر شبکه های مجازی مورد استقبال بیشتری قرارگرفته است.
از مزیتهای مهم اینستاگرام برای تبلیغات و بازاریابی میتوان موارد زیر را نام برد:
در اینستاگرام هر محصول و خدمتی را میتوان فروخت. برای مثال چند نمونه از محصولات پرفروش در اینستاگرام را نام میبریم:
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر میکنند که تنها نوع محصول در میزان فروش آن تأثیرگذار است، باید بگوییم که اشتباه میکنید. باید بدانید که علاوه بر نوع محصول، توانایی و مهارت شما در فروش محصول نیز تأثیر بسیار زیادی دارد. در این بخش تعدادی از تکنیک های فروش محصولات در اینستاگرام را بررسی میکنیم.
اینستاگرام همیشه تصویر محور بوده است. هر چه این تصاویر با کیفیت تر باشند، کاربر را بیشتر به خود جذب میکنند.
حال اگر برای فروش محصول میخواهید از اینستاگرام استفاده کنید، میتوانید با گرفتن عکس های باکیفیت از محصول خود آن را راحتتر به مشتری نشان دهید. این کار کمک بسیار زیادی به فروش در اینستاگرام میکند.
پروفایل شما همیشه باید طوری باشد که مخاطب را به خود جذب کند. مشتری در همان ثانیههای اول با دیدن پروفایل شما تصمیم میگیرد که شما را دنبال کند یا نه.
مناسب انتخاب کنید. توضیحات لازم درمورد فروشگاه و نوع محصول خود را باید در بیو اینستاگرام خود بنویسید.Bio یک
با توجه به محصول یا خدمتتان، باید برای آن مخاطب هدف مشخص کنید و روی جذب آنها برنامهریزی کنید. سعی کنید فالور های واقعی داشته باشید و کیفیت آنها برایتان مهمتر از کمیتشان باشد.
بازاریابی از طریق ویدئو یک راه مؤثر برای جذب مخاطب در اینستاگرام میباشد.
ویدئوها ماندگاری بیشتری از تصاویر دارند. شما میتوانید با ساخت ویدئویی مربوط به خدمات یا محصول خود، آنها را به مخاطبان خود بهخوبی معرفی کنید.
مشتریها عامل اصلی فروش شما هستند درنتیجه شما باید برای حفظ مشتریان خود و افزایش مشتریان جدید، با آنها ارتباط درستی برقرار کنید. نظر مشتریان موجب میشود تا شما بتوانید ایرادات محصول خود را دریابید و برای ارتقا کیفیت آن تلاش کنید. شما با احترام گذاشتن به مشتریان حس باارزش بودن را به آنها القا میکنید و این امر موجب جلب اعتماد و حس مثبت در آنها میشود و در نتیجه فروش در اینستاگرام برای شما افزایش مییابد.
محتوا مهمترین قسمت هر شبکه ی اجتماعی میباشد.
اگر محتوای مفید و کاربردی برای ارائه دادن نداشته باشید، اگر با کیفیت ترین عکس ها را هم از محصول خود داشته باشید باز هم نتیجه مطلوبی نمیگیرید.
برای تأثیرگذاری بر مخاطب و کسب اعتماد آنها باید یک برنامه مشخص و مستمر برای پست هایتان داشته باشید.
کال تو اکشن یعنی به صورت غیر مستقیم در پست و استوری ها مخاطب را به خرید محصول یا معرفی آن به دیگران ترغیب کنید.
برای فروش هر نوع محصولی در هر بستری نیاز به تبلیغات است.
شما میتوانید با پرداخت مبلغی، تبلیغ محصولات و خدماتتان را به افرادی مانند بلاگرها، اینفلوئنسرها یا پیجهای بزرگی که ترجیحاً با کسب و کار شما مرتبط باشند دهید.
برای انتخاب محصول برای فروش در اینستاگرام به دو فاکتور مهم توجه کنید:
معمولاً کاربران به اینستاگرام به سختی اعتماد میکنند از این رو حاضر به پرداخت هزینه زیادی برای محصولات موجود در آن نمیشوند؛ بنابراین بهتر است به سراغ محصولاتی برویم که هزینه مناسبتر و کمتری برای مشتری داشته باشند.
بسیاری از کاربران در شبکه اینستاگرام با دیدن تصاویر منتظر شده ترغیب به خرید میشوند. به این صورت که شاید نیاز زیادی به آن محصول نداشته باشند اما به دلیل زیبایی و جذابیتی که آن تبلیغ برای دیده شدن محصول به نماش گذاشته است، تمایل زیادی به خرید آن نشان میدهد.
همانطور که گفتیم هر کسب و کاری برای رونق داشتن نیازمند فروش محصول خود میباشد.
شبکه اجتماعی اینستاگرام این بستر را برای صاحبان کسب و کار به هر شکلی، چه کسانی که محصولی دارند و چه کسانی که خدماتی ارائه میکنند، فراهم کرده است. بهتر است تا این فرصت در اختیار شما است از آن به بهترین شکل ممکن و با اصول و قواعد خاص آن، استفاده کنید.