چرا افزایش بازدید سایت مهم...
پس از طراحی سایت برای هر کسب و کاری، نیازمند خدمات سئو سایت در موتورهای جستجو جهت افزایش بازدید سایت و دیده شدن توسط مخاطبان است. همان طور مه در مقالات گذشته هم توضیح دادیم، عمده کاربران از موتور جستجوی گوگل ...
وقتی که شما تصمیم به طراحی وب سایت گرفته اید هدفتان این بوده است که بتوانید حرفه و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران معرفی کنید و از این طریق به تعداد مشتربان خود بیافزایید. خوب برای این کار باید سایت خود را طوری مدیریت کنید که در نتایج موتورهای جستجو در بالاترین رتبه برای کاربران سایت شما نمایش داده شود.
برای این کار لازم است یک سری اقدامات مهم و تاثیر گذار را روی سایت خود اجرا کنید تا بتوانید با دیگر وب سایت هایی در در زمینه کاری شما فعالیت دارند یک رقابت بزرگ را داشته باشید و گوی سبقت را از آن ها بربایید. این رقابت برای این است که بتوانید واژه های کلیدی مرتبط را با رتبه بندی بالا در اختیار داشته باشید.
اما مسئله اینجاست که استفاده از کلید واژه های کلیدی و مهم را باید چکونه در سایت خود به کار بگیرید. یک راه استفاده از کلمات کلیدی این است که از آن ها در محتواهایی که تولید می کنید استفاده کنید. البته نباید این موضوع را فراموش کنید که بهینه سازی محتوا خود می تواند نقش بسیار مهمی در سئو سایت شما داشته باشد و به شما کمک خواهد کرد تا رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو بدست آوریده و ترافیک سایت شما نیز افزایش پیدا کند.
برای اینکه بتوانید بک محتوای جامع و مفید را در وب سایت خود داشته باشید باید چند نکته مهم را درباره بهینه سازی محتوای سئو در نظر داشته باشید. ما به چند نکته در این زمینه اشاره مختصری کرده ایم.
راه ها و دلایل بسیار زیادی وجود دارند که با در نظر گرفتن آنها می توانید مطالب و محتواهای خود را طیق اصول سئو پیاده سازی کنید. تمامی موتورهای جستجو یک هدف واحد و مشخص دارند که آن هم ارائه بهترین نتایج مربوط به پرسش کاربران می باشد.
بنابراین اگر شما مخاطبین خود را فراموش کنید و یا اصلا آن را در نظر نداشته باشید موتورهای جستجو به کمک الگوریتم هایی که در اختیار دارند تمام سعی خود را می کنند تا بتوانند نیاز کاربران را برطرف نمایند و برای آن ها وب سایت هایی را نمایش دهند که بتوانند در آن ها پاسخ سوالات خود را بدست آورند.
محتواهایی که در زمینه SEO تولید می شوند بایستی بطور مطلوبی به لحاظ تطابق با عبارت جستجو که به آن بهینه شده است، بهینه سازی شوند.
نکته مهم دیگری که از میان ۱۰ نکته مهم در بهینه سازی محتوای سئو باید به آن توجه داشته باشید این است مخاطبین سایت خود را برای محتوایی که تولید می کنید در نظر داشته باشید و برای آن ها تولید محتوا کنید نه موتورهای جستجو. چرا که این کاربرها و مخاطبین هستند که به شما کمک خواهند کرد تا ترافیک وب سایت شما بالا رفته و شما بتوانید در نتایج موتورهای جستجو بالاترین رتبه را بدست آورید. موتورهای جستجو تنها ابزاری هستند که برای کاربران شما وب سایت ها مرتبط با کلمات و عبارت های سرچ شده را نشان می دهند و طبیعتا نمی توانند مانند انسان ها دارای هوشمندی بالایی باشند. آن ها با در نظر گرفتن نظرات و میزان ورودی هایی که توسط همین مخاطبین برای وب سایت ها به وجود می آید برای آن ها رتبه مناسبی را در نظر می گیرند.
هنگامی که می خواهید برای وب سایت خود تولید محتوای جدید انجام دهید به خاطر داشته باشید که تنها مخاطبین نیستند که به محتواهای وب سایت شما علاقه نشان می دهند بلکه محتواهایی که شما تولید می کنید برای موتورهای جستجو هم می تواند ایجاد علاقه کند. بنابراین محتوایی که تولید می کنید باید منحصر به فرد بوده و در هیچ جای دیگری از آن استفاده نشده باشد. البته شما می توانید از وب سایت های دیگر هم کمک بگیرید تا بتوانید یک محتوای جامع و مفیدی را برای سایت خود تولید کنید. اما نباید فراموش کنید که هرگز از محتواهای تکراری در وب سایت خود استفاده نکنید زیرا باعث می شوید که سئو وب سایت شما به خطر بیافتد. این کار یک حرکت بسیار نادرست در دنیای تولید محتوا می باشد که به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل تشخیص می باشد. زمانیکه شما در صدد هستید تا با تولید محتوا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید در هیچ شرایطی نباید از محتواهای تکراری استفاده کنید.
یکی دیگر از ۱۰ نکته مهم در بهینه سازی محتوای سئو که لازم است بدانید این است که برای تولید محتوا موضوعاتی را انتخاب کنید که با موضوعات و خدمات وب سات شما در ارتباط باشد.
این موضوع را به خوبی می دانید که موتورهای جستجو دارای الگوریتم های مختلف بسیاری می باشند که مدام در حال بروزرسانی هستند و به کارگیری آن ها توسط موتورهای جستجو باعث می شود تا وب سایت شما تشویق و یا تنبیه شود.
یکی از این الگوریتم های بسیار مهم و تاثیز گذار، الگوریتم پاندا می باشد که با آپدیت شدن آن مطالب وب سایت ها برای موتورهای جستجو از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد و تاثیر این الگوریتم بسیار مهم می باشد. البته باید خاطر نشان شویم که بروزرسانی این الگوریتم به کونه ای نیست که بتواند تمام مطالب وب سایت شما را مورد هدف قرار دهد. اما با تمام این تفاصیل موتورهای جستجو از الگوریتم ها برای ارزیابی محتواهای وب سایت استقاده می کنند و ارزش آن ها را برای مخاطب مشخص می نمایند
موتورهای جستجو با تعیین و تکه بر کلمات کلیدی مشخص می کنند که کدام وب سایت مناسب است تا برای کاربران نمایش داده شوند و به کلمه سرچ شده توسط کاربران نزدیک تر و مرتبط تر می باشد.
بنابراین توصیه ما به شما این است که از کلمات کلیدی در وب سایت و محتواهای خود استفاده کنید که در حیطه فعالیت شما می باشد و آن ها را در مجموعه کلمات مترادف دسته بندی کنید. چرا که این دسته بندی کمک خواهد کرد شما برای وب سایت خود از یک چارچوب اساسی استفاده کرده و آن را بهینه سازی کنید.
از میزان تاثیری که لینک های داخلی و لینک های خارجی می توانند بر سئو سایت داشته باشند بدون شک مطلع می باشید و قطعا هم این موضوع را می دانید که قوانین سئو برای یک موضوع خاصی بهینه شده اند.
استفاده از لینک های داخلی و خارجی هم به شما کمک خواهند کرد و باعث بهیود رابطه کاربری سایت شما خواهند شد در واقع یک پل ارتباطی بسیار عالی بین سایت و خوانندگان آن.
زمانیکه شما در محتواه های خود از لینک های داخلی استفاده کرده باشید کاربران با کلیک بر روی آن ها می توانند به صفحات دیگری در سایت شما هم وارد شده و اطلاعات بیشتری را در اختیار داشته باشند