طراحی وب سایت دندانپزشکی!
با توجه به رشد اینترنت و فن آوری این حوزه، در یک دهه اخیر بسیاری از نیازها از طریق فضای وب برآورده می شود. این موضوع باعث شده است که حوزه پزشکی نیز خود را با چنین مسئله ای تطبیق ...
یکی از مهمترین اقدامات برای رسیدن به موفقیت در زمینه تبلیغات آنلاین، سئو و ارتقاء سطح آن نسبت به دیگر وب سایت های رقیب است. به همین دلیل شرکت ها و یا افرادی که دانش کافی در زمینه سئو و بهینه سازی دارند، می توانند کمک زیادی به رونق کسب و کار شما کنند.
بسیاری از پزشکان، از اهمیت داشتن وبسایت و سئو آن، در توسعه کسبوکار و افزایش تعداد مراجعان خود اطلاع کافی ندارند. ولی طبق آمار بدست آمده ۹۰ درصد افراد از طریق جستجوی اینترنت پزشک خود را پیدا می کنند.
با توچه به این موضوع لازم است که پزشک در وهله اول دو قدم اساسی بردارد:
اگر وبسایت شما توسط یک فرد متخصص بهخوبی بهینهسازی شده باشد، میتوانید درآمد خود را افزایش داده و نام خود را بهعنوان یک پزشک سرشناس، بر سر زبانها بیندازید!
نکته مهم اینجا است که سئو سایت پزشکی ، با دیگر انواع سئو برای کسبوکارهای معمولی، کمی تفاوت دارد. شناخت این تفاوتها به شما کمک میکند تا بتوانید نیازهای شخصی خود را بهتر بشناسید و درنتیجه فردی را برای این کار استخدام کنید که از مهارت کافی برخوردار است.
سئو در لغت به معنای بهینهسازی موتور جستجو است. سئو درواقع یک مفهوم بازاریابی است که با استفاده از آن میتوانید خود را در دنیای فعالیت خود برجسته کنید.
ازآنجاکه اکثریت قریب بهاتفاق بیماران برای پیدا کردن یک پزشک خوب، از موتورهای جستجو کمک میگیرند؛ استفاده از ابزار سئو برای دیده شدن در این فضا الزامی است.
سئو سایت پزشکی این امکان را به وجود می آورد تا در میان نخستین نتایج جستجو قرار بگیرید. برای سئو این قبیل سایتها، باید بر روی کلماتی متمرکز شوید که میدانید بیماران برای دسترسی به خدمات شما جستجو خواهند کرد.
برای مثال اگر یک دندانپزشک هستید که بهطور تخصصی کار درمان کانال ریشه را انجام میدهید، باید در بیشتر قسمتهای سایت خود، از این کلمه بهصورت بهینه استفاده کنید.
سئو سایت پزشکی از آن جهت اهمیت دارد که باید یک شخص متخصص، با دقت زیادی بر تمامی محتواهای منتشرشده در آن، نظارت داشته باشد و از صحت اطلاعات دادهشده مطمئن شود. در این صورت است که بیماران میتوانند به وبسایت شما اعتماد کرده و رفتهرفته نام شما بهعنوان یک پزشک حاذق که میتواند برای هر چیزی در حوزه کاری خود راهحلی ارائه دهد، جا خواهد افتاد.
انتشار مطالب کلی و ناقص در یک وبسایت با موضوع پزشکی، میتواند این پیام را بهطور غیرمستقیم در ذهن مخاطب ایجاد کند که شما اطلاعات کافی درباره این حوزه نداشتهاید. درنتیجه تنها برای پر کردن وبسایت خود، مقالههایی را منتشر کردهاید که تقریبا در هر جای دیگری پیدا میشوند.
برای حل این مشکل دو راهحل وجود دارد. یکی اینکه نویسنده محتواهای شما شخصی باشد که درباره حوزه کاری شما دانش عمیقی داشته و با اصول نویسندگی نیز آشنا است.
راهحل دیگر نیز این است که خودتان دستبهقلم شده و مقالهها را بنویسید. اما این کار از شما وقت خواهد گرفت. درنتیجه بهتر است نوشتن مقالهها را به شخص دیگری بسپارید و خودتان آنها را اصلاح کنید. یا اینکه میتوانید پیش از نوشتن هر مقاله، اطلاعاتی را که برای نویسنده مفید هستند، در اختیار او قرار دهید.
یکی دیگر از موارد مهمی که باید در سئو سایت پزشکی به آن دقت شود، بهروز بودن مطالب است. متخصص سئو این قبیل سایتها باید همه مطالب قدیمی را نیز همواره بهروز کرده و اطلاعات جدید را به آنها اضافه کند. زیرا علم پزشکی علمی است که بهطور دائمی در حال پیشرفت است و هرروز مسئله جدیدی در آن مطرح میشود. درنتیجه بهروزرسانی مطالب در این سایتها، از اهمیت بسیار ویژهای برخوردار است.
بهروز بودن مطالب وبسایت پزشکی میتواند به شما در جلب اعتماد بیماران کمک کند. زیرا در این صورت بیماران خواهند فهمید که شما برای به دست آوردن دانش روز دغدغه دارید و میتوانید بر این اساس، بهترین راهحلها را ارائه دهید. بهعلاوه به خاطر داشته باشید که همواره محتوای خود را با استفاده از آخرین مقالات در حوزه مرتبط که در مجلات معتبر منتشر شدهاند، مستندسازی کنید.
هرچند پیدا کردن کلمههای کلیدی مرتبط، در سئو همه وبسایتها اهمیت دارد و نهتنها مختص سئو سایت پزشکی نیست، اما میتوان گفت که در این مورد از اهمیت بسیار ویژهای برخوردار است. باید بدانید که شما در این حوزه تنها پزشک نیستید و رقبای زیادی دارید. درنتیجه باید دغدغههای بیماران را بهدرستی شناسایی کرده و برای رسیدن به رتبههای بالاتر در موتورهای جستجو، از آنها استفاده کنید.
اگر حوزه کاری شما تنها مرتبط با یک بیماری خاص است و یا در یک شیوه درمانی تخصص دارید، باید بر روی کلمات کلیدی مرتبط با این حوزه تمرکز کنید. بیشتر بیماران در چنین مواردی به دنبال علائم یک بیماری خاص هستند. همچنین برخی از آنها درباره انواع مراقبتهای بهداشتی جستجو میکنند.
بنابراین اگر میخواهید فرایند سئو سایت پزشکی شما موفق شده و در میان نتایج اولیه موتورهای جستجو ظاهر شوید، باید کلمات کلیدی پرکاربرد در حوزه کاری خود را بشناسید و محتواهای خود را با استفاده از آنها، بهینهسازی کنید.
یکی دیگر از مواردی که باعث میشود که فرایند سئو برای سایت پزشکی با دیگر سایتها تفاوت داشته باشد، لزوم معرفی تخصص و خدمات در همه محتواهای وبسایت است. این موضوع بسیار اهمیت دارد.
زیرا زمانی که یک بیمار از طریق موتورهای جستجو به مقالههای سایت شما دسترسی پیدا میکند، پس از دریافت پاسخ سوال خود، میخواهد بداند که این پاسخ مناسب و مفید را از چه کسی دریافت کرده است. اگر شما خود را در مقاله معرفی نکرده باشید، احتمال اینکه کاربر بدون انجام هیچ عملی، مقاله را ببندد، افزایش پیدا میکند.
بنابراین باید توجه داشته باشید که پس از ارائه راهحل برای یک مشکل و یا ارائه پاسخ برای یک پرسش، باید خودتان را نیز معرفی کنید.
بهاینترتیب بیمار نام شما را بهعنوان شخصی که میتواند پاسخ سؤالهای خود را در این زمینه از او بخواهد، به خاطر خواهد سپرد. درنتیجه در زمان بروز مشکلات مشابه، دوباره به شما مراجعه کرده و یا حتی شما را به دیگران معرفی خواهد کرد. درنتیجه شبکه مراجعان شما گسترش خواهد یافت.
لینک سازی مسئلهای است که در سئو هر نوع وبسایتی از اهمیت بسیار ویژهای برخوردار است و میتواند تاثیر زیادی بر روی افزایش رتبه در موتورهای جستجو بگذارد. اما آنچه لینک سازی را در سئو سایت پزشکی با دیگر سایتها متفاوت کرده است، این است که در حوزه پزشکی تنها میتوان به برخی از لینکها اعتماد کرد.
به عبارت بهتر برای موفق شدن در حوزه بهینهسازی سایت پزشکی، باید بک لینکهای ضروری را بشناسید و از آنها استفاده کنید.
بهعلاوه بد نیست که در این رابطه با همکاران خود نیز تعامل داشته و برای گرفتن بک لینک از آنها نیز کمک بگیرید. تنها موردی که باید در زمان لینک سازی به خاطر داشته باشید، این است که از اعتبار یک سایت مطمئن شده و سپس فرایند تبادل لینک را انجام دهید.
این اعتبار باید هم در نزد موتورهای جستجو ثابت شده باشد و هم بیماران آن را قبول داشته باشند. بهاینترتیب میتوانید از این طریق اعتبار کسب کرده و زودتر به موفقیت برسید.
حال که تفاوت سئو سایت پزشکی را با دیگر وبسایتها دانستید، میتوانید از توصیههای ارائهشده در این بخش، برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید. البته درصورتیکه یک کارشناس سئو خبره داشته باشید، احتمالا همه این توصیهها بهطور پیشفرض بر روی وبسایت شما پیادهسازی شدهاند.
Sitemap، نقشهای از وبسایت شما است که همهچیز را درباره بخشهای مختلف سایت، به ربات گوگل میگوید. این نقشه به ربات گوگل کمک میکند تا نوع اطلاعات موجود در سایت شما را شناسایی کند. شما میتوانید مواردی مانند بیمارستان یا کلینیکی که در آن کار میکنید، آدرس مطب، تخصص و تجربههای قبلی از معالجه بیماران را در این نقشه بگنجانید. درنتیجه ربات گوگل میتواند اطلاعات حیاتی وبسایت شما را شناسایی کرده و دادهها را با روش بهتری به کاربران ارائه دهد.
شما همیشه باید فهرست کلمات کلیدیتان را بر اساس آنچه افراد جستجو میکنند، بهروز نگه دارید. برای این کار میتوانید از Google Trends و Google Alerts کمک بگیرید. پیگیری آخرین اخبار پزشکی میتواند به شما کمک کند که دغدغههای افراد را بشناسید و وبسایت خود را بر این اساس بهینه کنید.
Google Medic یک الگوریتم گوگل برای رتبه دادن به وبسایتهای پزشکی است. اگر از یک متخصص حرفهای سئو سایت پزشکی استفاده میکنید، نیازی نیست که هیچ نگرانی از این بابت داشته باشید. اما اگر یک شخص مبتدی را برای این کار استخدام کردهاید، باید در این مورد به او تذکر بدهید. این الگوریتم بهطور مداوم بر اساس بهروزرسانیهای صنعت بهداشت، آپدیت میشود. بنابراین باید بتوانید پابهپای این الگوریتم پیش بروید. بهعلاوه ممکن است که رقبای شما از وجود چنین الگوریتمی اطلاع نداشته باشند؛ درنتیجه میتوانید با استفاده از این روش، از آنها پیشی بگیرید.
داشتن وبسایت برای پزشکان، یکی از ضروریترین موارد برای انجام فعالیتهای پزشکی در دنیای امروز است. زیرا امروزه پزشکان زیادی در حوزههای مختلف فعالیت دارند و اینترنت به یکی از اصلیترین مراجعه بیماران، برای پیدا کردن پزشک خوب تبدیل شده است.