اما به مرور زمان، فناوری در حیطههای مختلف علم پزشکی گسترش پیدا کرد و شیوههای پیشین دیگر جوابگوی معرفی ابزار و فناوریهای جدید نبود. چه بسا در روشهای قدیمی از برخی خدمات پزشکی یا کلینیک مطلع نمیشدیم. بنابراین نیاز به ایجاد راه تبلیغاتی نوین منجربه استفاده از اینترنت و طراحی سایت پزشکی شد.
کسب بهترین نتیجه از طراحی سایت نیاز به سئوی سایت پزشکی دارد. اصول و قواعدی که موجب ارتقاء رتبه مطلوب در موتورهای جستجو میشود و در شناساندن موضوع مورد نظر نقش کلیدی ایفا میکند.
تبلیغات پزشکی
ضریب نفوذ بالای اینترنت در بین مردم آن را به موثرترین راه برای تبلیغات تبدیل کرده است. تبلیغات پزشکی در اینترنت محدودیت زمانی و مکانی ندارد و تمام افراد به آن دسترسی دارند. بنابراین احتمال گسترش آن در بین تعداد بیشتری از افراد وجود دارد. همچنین این شیوه از ارائهی اطلاعات باتوجه به نیاز مخاطب اختصاصی میشود و احتمال مورد توجه قرار نگرفتن بسیار کمتر از روشهای دیگر است.
برند پزشکی
قرار گرفتن در موج تبلیغاتی و ایجاد برند یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات پزشکی است. نام برند یک ابزار قوی برای معرفی یک محصول، یک اقدام پزشکی و یا خدمات ارائه شده در یک کلینیک است. ایجاد برند پزشکی از طریق دنیای مجازی و طراحی سایت پزشکی باعث موفقیت بیشتر و افزایش تعداد مراجعات میشود.
تکرار مراجعات به دنبال برانگیخته شدن حس اعتماد مخاطبان است. اما نکتهای که نباید از آن غفلت نمود این است که اعتماد فقط از طریق کسب رضایت مستقیم حاصل نمیشود بلکه برخوردهای غیر مستقیم مانند روشهای سنتی هم در ایجاد اعتماد دخیل است. مثلاً وقتی شما از دوستان و آشنایان در مورد مزایای سامانهی ویزیت آنلاین پزشکان یا سایت خرید تجهیزات درمانی میشنوید با اعتماد بیشتری به سراغ آن مجموعه میروید. بنابراین طراحی سایت پزشکی میتواند نقش موثری در برندینگ ایجاد میکند.
افزایش ترافیک سایت پزشکی
در لیست کردن مطالب مورد نظر یا طراحی سایت پزشکی نیاز به پرداخت هزینه به گوگل وجود ندارد. در واقع سئو کردن سایت و کلیک بیشتر کاربران جایگزینی برای پرداخت هزینه است. همچنین بهترین راه برای بازگشت سرمایه در تبلیغات پزشکی سئو سایت است.
تبلیغات پولی!
روشهای تبلیغات پولی در سایت پس از بهپایان رسیدن بودجه با کاهش چشمگیری در کلیک مواجه میشود. اما سئو سایت پزشکی به واسطهی شگردهای به کار رفته یک راه دائمی برای تبلیغات مورد نظر است.
ویژگی سئو سایت پزشکی
کاربران برای کسب اطلاعات بهوسیلهی دنیای دیجیتال از وسایل کاربری مختلف مانند موبایل، کامپیوتر یا تبلت استفاده میکنند. بنابراین طراحی سایت پزشکی باید بهگونهای باشد که امکان دسترسی به نسخهی موبایل و نسخهی تحت وب وجود داشته باشد.
بهینه سازی موتور جستجوی گوگل
تبلیغات پزشکی در بستر اینترنت با هدف بهبود رویت انجام میشود. مجموعهای از شیوهها و متدها که استراتژی سایت را تغییر میدهد تحت عنوان سئو شناخته میشود. این شیوهها توسط طراحان سایت و سئوکاران پیادهسازی میشود و با برقراری ارتباط بین کلمات کلیدی و صفحات جستجو موجب جلب رضایت مخاطب و بالا بردن ترافیک بازدید میشود.
کلمات کلیدی در سئو سایت پزشکی با هم رقابت دارند و سعی میکنند بالاترین رتبه را در صفحات گوگل کسب کنند. در اینصورت با هر جستجو با احتمال بیشتری در دسترس کاربر قرار میگیرند و خیلی بهتر میتوانند محصول یا خدمات مورد نظر را تبلیغ کنند.
تولید محتوای باکیفیت
شاید گمان کنید صرفاً رعایت اصول سئو میتواند بازدید سایت را بالا ببرد و بازدهی سئو سایت پزشکی را افزایش دهد. اما اینطور نیست. محتوای ارائه شده در سایت باید جامع و کامل باشد و بتواند نیاز اطلاعاتی کاربر را تامین کند. سایتی که رتبهی یک گوگل را کسب کرده اگر در ارائهی مطالب و تولید محتوای جامع ناتوان باشد محکوم به شکست و بستن پنجره است. لذا تولید و ارائهی محتوای متناسب با نیاز کاربر بهعنوان یک برگ برنده در طراحی سایت پزشکی قلمداد میشود.
بنابراین در طراحی سایت پزشکی توجه به کیفیت و کمیت بازدید از سایت بارعایت اصول بهینهسازی، سئو و به کار بردن کلمات کلیدی در اولویت قرار میگیرد.
سئو سایت پزشکی چه قدر زمان می برد؟
در دنیای صنعتی شتاب و سرعت بخشی از فعالیتها و کارهای روزمره است. بنابراین طبیعیست که از سئو سایت پزشکی انتظار سرعت در بازدهی داشته باشیم. اما باید بدانید بهینهسازی یک سایت علاوه بر دانش به زمان هم نیاز دارد. استفادهی صحیح از کلمات کلیدی در فضای رقابتی طراحی سایت پزشکی میتواند این زمان را کوتاه کند. البته در مواردی هم که نتایج بهینهسازی سایت بهسرعت قابل مشاهده نیست، میتوان انتظار افزایش بازدید کننده در دراز مدت را داشت.
سئو سایت حوزه سلامت
مشاغل حوزهی بهداشت و درمان برای معرفی خدمات نیاز به تبلیغات پزشکی دارند. به طور مثال شما ممکن است درپی ارئهی خدمتی نوین در زمینهی زیبایی باشید که افراد زیادی با آن آشنایی ندارند. پس باید راهی را برای تبلیغ انتخاب کنید که از قدرت آن در معرفی اطمینان داشته باشید.
در مواردی دیگر هم برای آسایش مراجعان یا رقابت با مراکز دیگر تسهیلات خاصی مانند رزور آنلاین، نمونهی کار، نظر سنجی و غیره در طراحی سایت پزشکی در نظر گرفته میشود.