نکات مهم در هنگام خرید...
با گسترش شبکهها و اینترنت، راههای مختلفی برای معرفی کسب و کار یا خدمات وجود دارد که یکی از این روش ها، استفاده از رپورتاژ آگهی است. ولی دو نکته مهم در خرید رپورتاژ حائز اهمیت است که عبارتند از:...
رپورتاژآگهی در دنیای امروز یکی از مهمترین راهکارهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کار است. ولی با این وجود باید در رپورتاژ آگهی اصولی را رعایت کرد که در این مطلب به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.
یکی از فواید رپورتاژ آگهی این است که شما به طور غیرمستقیم محصولات و یا خدمات خود را تبلیغ می کنید. با چنی ابتکاری مخاطب تصور نمی کند که مورد احاطه یک تبلیغ مستقیم قرار گرفته و با هدایت گوگل به مطلب بدون اینکه بداند، به خواندن متن رپورتاژآگهی مشغول می شود. همین موضوع باعث جذب بیشتر مشتری و در نتیجه افزایش فروش میشود.
به همین خاطر نگارش رپورتاژ آگهی حرفه ای اهمیت زیادی دارد و دارای یکسری اصول و قوانین است که باید رعایت شود. کارشناسان برندینگ، تولید محتوا، سئو و طراحی سایت، به خوبی با این اصول آشنا هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا کلیدیترین نکات را در این خصوص با شما درمیان بگذاریم.
یکی از اصول بسیار مهم در تهیه و انتشار رپرتاژ آگهی، کپی نکردن مطالب از سایتهای دیگر است. زیرا با این کار اعتبار خود را هم نزد گوگل و هم نزد مخاطبان، کاهش میدهید. لازم است برای نوشتن و انتشار یک رپرتاژ آگهی خوب، از یک نویسنده و مشاور سئو کمک بگیرید.
نکته حائز اهمیت دیگر این است که نباید اجازه دهید رپرتاژ آگهیتان شبیه به یک کاتالوگ تبلیغاتی بشود. از آنجایی که رپرتاژآگهی ها معمولا در سایتهای خبری منتشر میشوند، میبایست متن رپرتاژ خود را مطابق با سلیقه مخاطبان این سایتها بنویسید. در واقع متن رپرتاژ شما باید شبیه به یک خبر تاثیرگذار باشد. وگرنه احتمالا مخاطب مطلب شما را تا انتها دنبال نخواهد کرد.
برای اینکه مخاطب به خواندن مطلب شما تشویق شود، میبایست یک عنوان خبری و جذاب برای مطلبتان انتخاب کنید. موضوع دیگری که باید رعایت شود این است که خودتان یا نویسندهای که کار نوشتن مطلب شما را برعهده گرفته است، در ابتدای مقاله مقدمهای را درباره صنعتی بنویسید که در آن مشغول به کار هستید؛ سپس محصولات و خدمات خود را به طور خبری در ادامه مطلب عنوان کنید.
صداقت در معرفی محصول در رپرتاژ نویسی امری بسیار حائز اهمیت است. درباره معرفی محصولات و خدمات خود در رپرتاژآگهی صادق باشید به گونهای که مخاطب نسبت به فعالیت شما کنجکاو شود.
کاربرد کلمات کلیدی سئو در متن خبر به تعداد مناسب بسیار مهم است. این کلمات کلیدی میبایست با موضوع سایت شما مرتبط باشند. بهتر است که یک واژه را به صفحه اصلی سایت و دو کلمه را به صفحات مرتبط با آنها در سایت خود لینک دهید.
در انتشار رپورتاژآگهی باید از عکس مرتبط با موضوع متن استفاده شود. بهتر است در این عکسها، نام و لوگوی شرکت خودتان را نیز بگنجانید تا در صورتی که مخاطب از بخش تصاویر گوگل کلیدواژه مدنظر را جستجو کرد، عکس و نام و لوگوی شرکت شما را ببیند.
رپرتاژ آگهی خود را در آن دسته از سایتهایی منتشر کنید که دارای تعداد کاربران زیادی هستند تا مخاطبان بیشتری مطلب شما را ببینند. اصولا سایتهای خبری معتبر، از این ویژگی برخوردار هستند. شما همچنین میتوانید رپرتاژآگهی خود را در سایتهای غیرخبری هم منتشر کنید اما بهتر است به یاد داشته باشید که مخاطبان سایتهای خبری با مخاطبان سایتهای آموزشی و یا سایتهای سبک زندگی متفاوت هستند. در نتیجه نخستین و مهمترین امری که در انتخاب سایت برای انتشار رپرتاژ خود باید مد نظر قرار بدهید تعداد کاربران یا اعضای آن سایت است. و البته بهتر است موضوع آن سایت، به سایت شما نزدیک باشد.