سئو محلی یا لوکال سئو
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:سئو (بهينهسازي موتور جستجو) به ...
تولید محتوا (Content Creation) در بازاریابی محتوا (Content Marketing) یعنی فرآیند انتخاب موضوع براساس نیاز کاربران که به پرسونای مشتری (Persona) معروفند و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. تعریفش کمی سخت شد؟
به طور کلی، هر محتوایی که پاسخ سوالات کاربر را بدهد، دغدغههایش را درباره موضوعی خاص برطرف کند، براساس نیاز مخاطب نوشته شود، جنبه سرگرمی داشته باشد یا به طور کلی در مسیر یادگیری کمکش کند، به عنوان محتوای ارزشمند شناخته خواهد شد. در تولید محتوا، ما هم دقیقا دنبال اعمال همین ویژگیها هستیم.
محتوایی که تولید میکنید، باید یکی از این ویژگیها را داشته باشد. با این تعریف، هر آنچه که امروزه در دنیای اینترنت میخوانید، گوش میدهید یا میبینید به عنوان محتوای الکترونیکی شناخته میشود: پادکست، فیلمهای یوتیوب و آپارات، فیلمهای کوتاه یک دقیقهای در اینستاگرام، پستهای تلگرامی و مطالب وبلاگ و وبسایتها. اما در این بین باید به تفاوت بزرگ تولید محتوای معمولی و تولید محتوا در بازاریابی محتوا (Content Marketing) که زیر مجموعهی دیجیتال مارکتینگ است، اشاره کنیم. هدف از تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ فروش محصول، رفع نیاز کاربر، برندینگ یا تبلیغ است. بنابراین تولید محتوا در بازاریابی محتوا همیشه با برنامهریزی و تدوین استراتژی همراه است. شما نمیتوانید به صرف نوشتن مطلبی ۲ هزار کلمهای درباره جاهای دیدنی ترکیه، خودتان را کارشناس تولید محتوا بدانید. تولید محتوا فقط نوشتن یا تهیه فیلم و عکس نیست، بلکه در پس زمینهی آن فاکتوری مهم به اسم استراتژی محتوا پنهان شده؛ یعنی همه چیز برای رسیدن به هدفی مشخص انجام میشود.