چرا افزایش بازدید سایت مهم...
پس از طراحی سایت برای هر کسب و کاری، نیازمند خدمات سئو سایت در موتورهای جستجو جهت افزایش بازدید سایت و دیده شدن توسط مخاطبان است. همان طور مه در مقالات گذشته هم توضیح دادیم، عمده کاربران از موتور جستجوی گوگل ...
سئو و بهینه سازی سایت، یک فرآیند زمانبر و مستمر است. فرآیند بهینه سازی سایت با تحلیل و بررسی کلمات کلیدی و آنالیز رقبا آغاز می شود. در این فرآیند با استفاده از تکنیک های برنامه نویسی، محتوای سئو محور، ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و… ترافیک و بازدید سایت افزایش خواهد یافت. تمام سایت های طراحی شده توسط اکیونت به صورت اختصاصی سئو شده برای گوگل طراحی می شوند و نکات بسیار مهم طراحی سایت که در بهینه سازی سایت تاثیر گذار هستند در آنها رعایت می شود.
سئو سایت که واژه فارسی عبارت Search Engine Optimization است و به صورت مخفف به آن SEO می گویند، به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند. عواملی که در بهبود وضعیت سایت شما تاثیر می گذارند را به دو دسته می توان تقسیم کرد: عوامل داخلی و عوامل خارجی. بهینه سازی سایت بیشتر بر روی عوامل داخلی تکیه دارد و با بهبود ساختار وب سایت و همچنین قالب آن سعی می کند وضعیت سایت شما در گوگل را بهبود ببخشد. به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مهم سئو عبارتند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و…) و محتوای سایت. بنابراین هیچ متخصص سئوی سایتی نمی تواند به تنهایی باعث بهبود وضعیت سایت شما شود و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید نیاز دارید که محتوای مناسب نیز در سایت خود تولید کنید (مطابق با استانداردهای گوگل). به طور خلاصه SEO یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای مناسب در آن برای بهبود وضعیت رتبه سایت شما در گوگل و بدست آوردن کلمات کلیدی مناسب در زمینه کاری شما (کلمات کلیدی که مخاطب شما آنها را جستجو می کند)، تولید محتوای مناسب و بهبود تجربه کاربری بر روی سایت شما که نهایتا منجر به امتیاز بیشتر صفحات سایت در گوگل می شود. بنابراین سئو سایت، فرآیندی است که به تمام اتفاقات روی سایت مرتبط است و باعث می شود سایت شما نتیجه بهتری در گوگل کسب کند، این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش بازدید و درآمد سایت شما خواهد داشت.
بیش از ۸۰% بازدید اینترنت از طریق موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین موضوع کافیست تا توجه تمام مدیران سایت در دنیا را برای کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کند. اما مهمترین مزیت سئو هدایت بازدیدکننده هدفمند به سایت است. در واقع با استفاده از تکنیک های سئو شما می توانید افرادی را که به دنبال خرید محصولات سایت شما هستند به سمت سایت خود هدایت کنید و درصد قابل توجهی از این افراد را به مشتری تبدیل کنید و از سایت خود کسب درآمد داشته باشید. در واقع هیچ روش بازاریابی اینترنتی دیگری تا این اندازه بازگشت سرمایه گذاری ندارد. نکته قابل توجه در بهینه سازی سایت اینجاست که شما بدون پرداخت هزینه های بالا می توانید چنین کاری را انجام دهید و سرمایه گذاری که در زمینه بهینه سازی سایت خود انجام می دهید، بازگشت سرمایه قابل توجهی نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی و سنتی خواهد داشت، بنابراین اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، سرمایه گذاری در زمینه سئو وب سایت خود است. هنری فورد در مورد اهمیت تبلیغات می گوید : توقف تبلیغات برای صرفه جویی در هزینه ها مانند متوقف کردن ساعت برای صرفه جویی در وقت است.
کسب درآمد بیشتر را می توان به عنوان یکی از مهم ترین هدف های سئو سایت دانست. در حقیقت، کسب و کارهای اینترنتی به منظور افزایش درآمد خود به دنبال بهینه سازی سایت شان هستند. سئو کمک می کند تا وب سایت های اینترنتی جایگاه خود در نتایج جستجو را بهبود ببخشند و رتبه های بالاتری در نتایج کسب کنند و به این ترتیب با قرار گرفتن در جایگاه بهتر نسبت به رقبا می توانند کاربران بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنند. جای تعجب نیست که این روزها صدها سایت با محصولات و خدمات متفاوت، برای رسیدن به جایگاه نخست نتایج جستجو با یکدیگر رقابت می کنند. به صورت کلی اهداف سئو را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:
سایتی که برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد، مانند دفتر یادداشت شخصی شما در فضای اینترنت است که فقط خودتان خواهید خواند و نمیتوانید انتظار داشته باشید کسی آن را بخواند. برای آنکه محتوای سایت شما مخاطب پیدا کند و بتوانید در موتورهای جستجو به نتایج خوبی دست یابید باید با اصول سئو آشنا شوید. بکارگیری اصول سئو میتواند جایگاه شما در نتایج جستجو را ارتقا داده و ضمن افزایش کاربر به فروش بیشتر منجر شود. اگر چه گوگل به صورت مستمر الگوریتم های خود را بروز رسانی میکند و الگوریتم های آن دائما در حال ارتقا و تغییر هستند، اصول سئو قواعد و مقررات نسبتا ثابتی هستند که بکارگیری آنها رتبه سایت شما را ارتقا خواهد داد. متخصصان حرفه ای سئو، ضمن بکارگیری اصول سئو، به صورت مستمر تغییرات گوگل را بررسی میکنند و تلاش می کنند از نتایج یافتههای خود را به بهترین شکل ممکن برای دستیابی به رتبههای برتر استفاده کنند. یافتن اصول حقیقی سئو و پرهیز از شایعات و افسانههای سئو میتواند در رسیدن کسب و کارها به رتبههای برتر موتورهای جستجو تاثیر گذار باشد.
شاید شما هم مانند هزاران کسب و کار تنها به دلیل مزایای دیجیتالی به سراغ بهینه سازی سایت رفته اید که بیراه هم نرفتهاید؛ زیرا بیتردید، بهینه سازی سایت قابلیت جستجوپذیری و در دسترس بودن سایت شما را بهبود میبخشد اما سئو خواص دیگری هم دارد. برخی صاحبان کسب و کارها به غلط تصور میکنند سئو حرفه ای، ویژه صنایع بزرگ است؛ اما حقیقت آن است که بهینه سازی سایت به سایز شرکت ارتباطی ندارد، بلکه به شدت تحت تاثیر انگیزه های پیشرفت، استراتژی و بازاریابی اصولی شماست.
جستجوی ارگانیک سایت، بخش بزرگی از عملکرد وبسایتها را به خود اختصاص میدهد و از مزیت های رقابتی مهم در برابر دیگر کسب و کارها به شمار میرود. و در نهایت، به بالا بردن نرخ تبدیل (conversion) یا مشارکت کاربران منجر میشود. همانطور که بازاریابان میدانند، گوگل بخش بسیار بزرگ و قابلتوجهی از بازار جستجو، یعنی ۷۵ درصد جستجوها را در برابر رقبا، یعنی yahoo، Bing، Baidu و… در اختیار دارد. این عدد به این معنی است که اکثر کاربران در سراسر دنیا حداقل روزی یک بار برای جستجوی اطلاعات به گوگل مراجعه میکنند، چون گوگل علاوه بر بهترین موتور جستجوگر در دنیا، محبوب ترین سرویس ارائه دهنده ایمیل نیز است. با این اوصاف پر واضح است که سئو حرفه ای و سایتی بی نقص، شما را به یکی از منابع قابل اعتماد و محبوب گوگل تبدیل خواهد کرد و به معنی دستیابی به مشتریان بیشتر و گسترش برند است.
هدف نهایی سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، ایجاد سایتی با دامنه قوی، طراحی زیبا و بدون نقص است که تجربه کاربری فوق العاده ای پدید آورد و از طریق جستجو به راحتی قابل دستیابی باشد. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل معیارهای متعددی برای امتیازدهی به دامنه قوی سایت دارند، از جمله : بک لینکهای باکیفیت؛ روشهای machine learning، بهینه کردن صفحات داخلی سایت و محتوا. از یاد مبرید که ساخت برندی قابلاعتماد، به تلاش، صبوری و تعهد و تضمین کیفیت نیاز دارد. مشتریها اصولا بیدلیل به یک محصول اعتماد نمیکنند. بنابراین خدمات سئو حرفه ای را در کنار ارتقای کیفیت محصول، به صورت موازی پیش ببرید.
رشد ارگانیک، آرزوی تمامی کسب و کارهاست؛ اما شرکتهای مطرح مانند آمازون، از همان ابتدا رشد ارگانیک نداشتهاند، بلکه با اهمیت دادن به تجربه کاربری، جایگاه کنونی را به دست آوردهاند. گوگل نیز به مرور زمان معیارهای تجربه کاربری مطلوب را از طریق فیدبکهای کاربران، تشخیص داده است و آن را از مهمترین عوامل امتیازدهی به سایت ها قرار داده است. برای مثال کافی است که به صفحات نتایج جستجو گوگل (SERP) هنگام تایپ یک عبارت، نگاهی بیندازید. گوگل در همان صفحه پاسخ مطلوب کاربر را به او میدهد و کاربر با خواندن SERP بهترین لینک را انتخاب میکند و وارد سایت میشود. در واقع هدف اصلی گوگل از اصرار بر بهینه سازی یک سایت آن است که کاربران با کمترین کلیک، به آنچه میخواهند، دست یابند.
سئوی Local به معنی افزایش مشارکت، ترافیک و نرخ تبدیل است
به دلیل افزایش و رشد ترافیک استفاده از تلفن همراه، جستجوی محلی تا حد زیادی موفقیت شرکت های کوچک و متوسط را تعیین میکند. سئو محلی، بهینه سازی سایت برای محدوده ای خاص مثل شهر، کشور، شهرستان و منطقه است، به طوری که ساکنان محلی بتوانند دسترسی راحتتری به شما داشته باشند. بدین ترتیب کاربران به شما بیشتر اعتماد میکنند و شما را یک گام به معامله نزدیکتر میسازند. متخصصان حرفه ای سئو، این کار را با بهینه کردن محتوای سایت برای مخاطب محلی، استفاده از تصاویر آشنا و نقل قولهای رایج آن بخش، انجام میدهند. راه اندازی شبکههای اجتماعی و گنجاندن محتوای مرتبط، یکی از این اقدامات است. همچنین توجه به نظرات کاربران در گوگل و در دیگر سایتها مانند Yelp، Home Advisor تاثیر زیادی دارد.
سئو در چرخه خرید تاثیر دارد
بیتردید از مهمترین مزایای اینترنت از دیدگاه مشتریان، امکان تحقیق و بررسی است. بنابراین استفاده هوشمندانه صاحبان کسب و کارها از ارائه پیشنهادات خوب و وسوسهکننده و مطمئن، به برنده شدن شما دامن میزند. قرار دادن علامت تجاری برند در مکانهای مرتبط، از این دست اقدامات است. این نوع تبلیغات اثربخشی خود را بیش از همه در سئو محلی نشان میدهد.
روش های سئو همیشه بهروز میشود
یکی از مهمترین تکنیک های سئو این است که ثابت نیست و همواره از معیارهای مختلفی تاثیر میپذیرد؛ بنابراین صاحبان سایتها و کسب و کارها باید اقدامات بهینه سازی سایت را همواره ارزیابی کنند. از خاطر مبرید حالا که دنیای جستجو در اختیار گوگل قرار دارد، قواعد بازی را به صورت مستمر تغییر میدهد؛ بنابراین نظارت مستمر برای رقابت موثر را فراموش نکنید. تغییرات عمده در الگوریتم های بازدید از سایت و فروش را همیشه بررسی کنید. همه میدانیم که گوگل سالانه الگوریتم های خود را تغییر میدهد و در صورت غفلت از این موضوع، به زودی رتبه خوبتان در گوگل را از دست میدهید.
داشتن درک صحیح از سئو، به معنی درک صحیح محیط وب است
محیط جهانی وب همواره در حال تغییر است و قرار داشتن در صدر آن، چالشی بزرگ محسوب میشود. حفظ رتبه خوب بهینه سازی سایت با درک محیط جهانی وب، همبستگی دارد؛ بدین صورت که با آگاه بودن از تاکتیکهای شرکتهای تجاری و رقبای محلی، میتوانید خدمات seo را بهروز و بهینهتر اجرا کنید.
سئو نسبتا ارزان است
هیچکس منکر هزینههای سئو برای بهبود طراحی سایت، تولید محتوا و بهبود تجربه کاربری نیست؛ اما سئو به نسبت بازده بلندمدتش، بهصرفه است. در حقیقت می توان گفت بهینه سازی سایت هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایهگذاری است و مانند اغلب پدیدههای موجود در عالم، هرچه به آن توجه بیشتری کنید، پیشرفت بیشتری خواهد کرد.
سئو یک استراتژی بلندمدت است
سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در همان سال اول تاثیرات مثبتی خواهد داشت که تا سالها پایدار میماند؛ اما با پیشرفت و رشد بازار، باید تغییرات بازار را از نزدیک دنبال کنید. هرچه زمان و دقت بیشتری صرف سئو سایت شود، وضعیت کسب و کار شما در بازار بهتر خواهد بود.
سئو قابل اندازهگیری است
اندازهگیری خدمات seo با استفاده از ابزارهای مختلفی که استفاده از اغلب آنها رایگان است، مانند گوگل وبمستر تولز، انجامشدنی است؛ اما آنچه شما را به مراجعه به متخصص سئو نیازمند میکند، پیدا کردن همبستگی است. هیچ ابزاری نمیتواند با قطعیت به شما اعلام کند که کلمات کلیدی در افزایش نرخ کلیک سایت نقش بیشتری داشته اند یا اصلاح تجربه کاربری. تحلیل هایی که ابزارهای سئو در اختیار شما قرار میدهند، ارزشمند خواهند بود، در صورتی که ارتباط عوامل مختلف را با همدیگر کشف کنید. معمولا صاحبان کسب و کارها و مدیران سایتها دوست دارند بدانند کجا قرار گرفتهاند، چگونه به اینجا رسیدهاند و با در پیش گرفتن چه رویکردی به جایگاه بهتری دست پیدا خواهند کرد؛ اما هیچ راهی جز تجربه و کمک گرفتن از مشاوران وجود ندارد.
سئو فرصتهای جدید ایجاد میکند
سئو حرفه ای سایت نه تنها موجب کشف و ارتقای کسب و کار میشود، بلکه فرصت های ویژهای برای درخشش برند فراهم میکند. هرچه نام تجاری شما بهتر تبلیغ و شناسانده شود، فرصت های بیشتری برای رشد خواهید داشت. اجرای حرفه ای سئو سایت، شما را متوجه این قابلیت خواهد کرد.
اگر در صفحه اول نتایج جستجو گوگل نیستید، باختهاید
این موضوع یک راز یا واقعیتی نیست که گوگل از شما پنهان کرده باشد. مطالعهای که اخیرا انجام گرفته است، نشان میدهد معمولا سه نتیجه اول صفحه جستجو گوگل، نزدیک به ۴۰ درصد نرخ کلیک را به خود اختصاص میدهند و نزدیک به ۳۰ درصد از لینک های صفحه اول و دوم گوگل هیچ کلیکی دریافت نمیکنند. بنابراین فراموش نکنید که اگر در نتایج صفحه اول گوگل نیستید، یعنی دیده نمیشوید و باید به دنبال راهحل بگردید.
یکی از عواملی که در زمان به نتیجه رسیدن پروژه ها تاثیر مستقیم دارد به نوع فعالیت و روش کاری بر می گردد. سئو سایت از سه طریق انجام می شود :
سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه یکی از انواع بهینه سازی سایت است که با استفاده از تکنیک ها و روش های غیر اصولی و غیر قانونی موجب بهبود رتبه سایت در کوتاه مدت می شود. سئو کلاه سیاه برای رسیدن به رتبه های بالاتر، قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو را زیر پا می گذارد و به نوعی موتور جستجو را فریب می دهد. این روش معمولا توسط افراد بی تجربه و سئو کارهای تازه کار استفاده می شود. در این روش نتایج خوب به سرعت کسب می شود اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد و ممکن است هر لحظه گوگل متوجه تقلب شده و سایت را جریمه کند.
سئو کلاه سفید یکی از انواع سئو سایت است که با استفاده از تکنیک های مجاز و مطابق با استانداردهای گوگل، منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد شد. نتیجه گرفتن در سئو سفید زمان بر است اما مهم این است که نتایج به دست آمده از طریق سئو کلاه سفید، پایدار و ماندگار است. متخصصین بخش سئو وب ۲۴ بصورت کامل از روشهای کلاه سفید استفاده می کنند زیرا به دنبال کسب نتایج خوب و ماندگار برای مشتریان هستیم.نتایجی که به سئو کلاه سیاه بدست می آید دیر یا زود توسط گوگل شناسایی شده و سایت متخلف به شدت جریمه خواهد شد.
سئو کلاه خاکستری روشی میان دو روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. تکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. این تکنیک ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. هدف از به کارگیری روش سئو خاکستری، رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو در مدت زمان کوتاه است.اگر اصول سئو خاکستری به درستی رعایت شود، در کوتاه مدت و با صرفه جویی در هزینه، سایت می تواند به رتبه های بالا در نتایج جستجو دست یابد.
برای موفقیت در بهینه سازی سایت و رسیدن به صفحه نخست گوگل به موارد سه گانه زیر نیاز داریم:
سئو تکنیکال
سئو تکنیکال در سال های اخیر توانسته است جایگاه خود را در کنار سایر روش های سئو مانند بازاریابی محتوا و ایجاد بک لینک پیدا کند و نقش مهمی را در بهبود رتبه های سایت ایفا کند. سئو تکنیکال یک بخش بسیار مهم از مراحل سئو است که بیشتر به استاندارد بودن قالب سایت و راحتی ایندکس صفحات سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد و کمک میکند خزنده های موتورهای جستجو متوجه شوند وبسایت موثری دارید و تلاش میکنید بهترین تجربه را برای کاربران تان رقم بزنید. برای شروع فرآیند بهینه سازی سایت، پیش از هر چیز به یک سایت استاندارد و سئو بیس نیازمندیم.
سئو داخلی ( سئو محتوا)
مجموعه اقدامات شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز محتوای رقبا، تدوین استراتژی محتوا، تولید محتوای ارزشمند و سئو شده، برچسب گذاری و دسته بندی صحیح صفحات، لینک سازی داخلی سایت به صورت اصولی و … را سئو داخلی می نامند. موفقیت در سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل بدون در نظر گرفتن موارد سئو داخلی و محتوایی تقریبا غیرممکن است. سئو داخلی یا on page seo قواعدی است که در داخل سایت بکار میبرید تا ضمن افزایش کاربران در موتورهای جستجو راحت تر یافت شوید. سئو محتوا و تکنیکال مهمترین بخشهای سئو داخلی هستند. با رعایت فاکتورهای سئو داخلی میتوانید ضمن استفاده از محتوای مفید و کاربر پسند، بدون صرف وقت و هزینه زیاد رتبه دلخواهتان را بدست آورید.
سئو خارجی و لینک بیلدینگ هدفمند
انجام موارد سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند و سئو شده می تواند سایت شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند اما برای رسیدن به جایگاه نخست گوگل و رقابت با سایت های قدیمی تر به لینک سازی خارجی اصولی و هدفمند برای سایت خود نیاز دارید. اگرچه گوگل تغییراتی در نحوه کار با بک لینک ها در هنگام بهینه سازی موتورهای جستجو انجام داده است، اما همچنان بک لینک ها نقش خود را در رتبه بندی سایت ها در نتایج دارند. بنابراین گرفتن لینک به وب سایت خود، بخش مهمی از هر استراتژی مناسب SEO است؛ نه تنها این لینکها به بهبود موقعیت سایت شما در نتایج میکنند، بلکه آنها میتوانند به شهرت برند و اعتبار دامنه سایت شما نیز کمک کنند. سئو خارجی یا OFF Page SEO شامل روشهایی است که در خارج از سایت بکار گرفته میشود تا پس از بکارگیری قانونهای سئو داخلی به ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند. سئو خارجی از فاکتورهای متعددی پیروی میکند که رعایت آنها میتواند در موفقیت سایت نقش چشم گیری داشته باشد. طبیعی بودن، موضوع بسیار تاثیر گذاری در سئو خارجی است و باید تلاش کنیم قواعد ثابت سئو به طبیعی ترین شکل ممکن بکار برده شود تا موفقیت تضمین شود. به طور خلاصه می توان فعالیت در شبکه های اجتماعی، انجمن ها، خرید بک لینک به صورت رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا سئو خارجی نامید.
افراد در استفاده از تکنیکهای سئو در سه دسته بندی کلی قرار می گیرند که هر کدام مدعی استفاده از اصول سئو هستند. در اینجا هر سه گروه را بررسی میکنیم :
کلاه سفید ها
این افراد دستورهای سئو را به صورت تمام و کمال مورد استفاده قرار میدهند و با پیروی از قواعد گوگل تلاش میکنند رتبه سایت را صورت طبیعی ارتقا داده و جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو کسب کنند. بکارگیری تمام و کمال این اصول زمان میبرد اما نتایج حاصل از آن، عمر طولانی تری داشته و گوگل به راحتی جایگاه شما را به سایتهای دیگر نخواهد داد. سئوی کلاه سفید یک فرآیند مستمر است و برای حفظ جایگاه تان باید برنامههای مدون و مستمری داشته باشید. این تکنیک، اخلاقی ترین شیوه کار است که به «سئو اخلاقی» هم مرسوم شده است.
کلاه سیاه ها
این تکنیک سئو که در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه میرسد اصول سئو را زیر سوال میبرد و تمام تلاش خود را برای دور زدن قوانین بکار میبرد. گوگل به محض شناسایی تکنیکهای کلاه سیاه سایتها را به سرعت جریمه میکند و حتی ممکن است با پنالتی شدن سایت تان مواجه شوید که تمام تلاشهای شما را به هدر خواهد داد. مدیران سایتها هنگام انتخاب متخصصان سئو خود باید دقت زیادی را بکار ببرند تا گرفتار تکنیکهای کلاه سیاه و تبعات منفی آن نشوند.
کلاه خاکستری ها
این افراد سعی میکنند با راه رفتن روی خطوط قرمز کاری کنند که گوگل متوجه زیر پا گذاشتن اصول سئو نشود، اگرچه این روش ریسک کمتری در مقایسه با روش کلاه سیاه دارد اما در صورت برملا شدن ممکن است برای سایت زیانهای زیادی به همراه داشته باشد. تکنیکهای سئو اگر به درستی بکار برده شود منجر به ارتقای رتبه سایت و افزایش بازدید سایت خواهد شد. سایتهایی که از این قوانین پیروی کنند در گوگل جایگاه مناسبی کسب خواهند کرد و ترافیک سایت به مرور و به شکل منطقی افزایش خواهد یافت.
رتبه بندی سایت ها در موتور های جستجو به شدت تحت تاثیر رفتار کاربران قرار دارد و کاربران نقش موثری در ماندگاری رتبه های یک سایت دارند. الگوریتم های جدید گوگل مخصوصا الگوریتم RankBrain پیوسته در حال آنالیز و بررسی رفتار کاربران هنگام جستجو هستند و متناسب با رفتار آن ها رتبه بندی های سایت را انجام می دهند. موتورهای جستجو (گوگل) به انتخاب کاربران هنگام جستجوی یک کوئری توجه ویژه ای دارند. هنگامی که کاربری در گوگل جستجو می کند، گوگل در هر صفحه یک الی ده نتیجه مرتبط به او پیشنهاد می دهد. این کاربر هست که تصمیم می گیرد روی کدام گزینه کلیک کند. ممکن است تعداد کلیک بیشتری روی یک سایتی که رتبه پایین تری نسبت به سایت دیگر دارد انجام شود، در این صورت گوگل تصمیم می گیرد جایگاه سایتی که بیشتر کلیک می خورد را بهبود بدهد و به نتایج بالاتر انتقال دهد. علاوه بر نرخ کلیک، مدت زمان حضور کاربران داخل سایت تا جستجوی مجدد در گوگل (بازگشت دوباره به نتایج جستجو) نیز بسیار مهم است. به مدت زمانی که کاربر پس از سرچ یک کوئری مشخص به یک سایت وارد می شود تا زمانی که مجدد برای سرچ همان کوئری به نتایج جستجو باز می گردد، Dwell Time می گویند. در صورتی که کاربر بلافاصله پس از ورود به صفحه از یک سایت، آن صفحه را ترک کند و برای مشاهده اطلاعات موردنیاز خود به سایت های دیگری وارد شود، گوگل یک امتیاز منفی را برای این سایت در نظر می گیرد چرا که این سایت نتوانسته است در کوئری موردنظر کاربر، اطلاعات مفید و کاملی را به وی ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله “الگوریتم رنک برین rank brain گوگل چیست و چگونه عمل می کند؟” را مطالعه بفرمایید.
سئو یک کار دراز مدت است. به دلیل اینکه الگوریتم های گوگل در طول زمان تغییر می کنند و همچنین قدرت رقبای شما نیز متغیر است، برای گرفتن نتیجه مناسب از سئو سایت تان باید در طول زمان و به صورت مداوم بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما کار شود. تمام افرادی که در سایت فعال هستند از برنامه نویس سایت گرفته تا فردی که محتوای سایت را تولید می کند باید آشنایی کافی با اصول اولیه سئو داشته باشند به همین خاطر دانستن مفاهیم سئو و یادگیری اولیه سئو لازم است. برای مطالعه مقالات آموزشی منتشر شده توسط ما می توانید به صفحه آموزش سئو در وب ۲۴ مراجعه نمایید. با آموزش سئو و بهینه سازی سایت توسط آکادمی وب۲۴ صفحه اول گوگل متعلق به شماست. پس از مطالعه مفاهیم اولیه و عمومی سئو می توانید به مشاهده ویدئوهای تخصصی آموزش سئو و کتاب های اینترنتی این حوزه بپردازید
پس از کسب دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله چندان منطقی نیست. به شما پیشنهاد می کنیم در دوره های تخصصی آموزش سئو شرکت کنید تا بتوانید دانش سئو خود را تکمیل کنید و تکنیک های کاربردی بیشتری را بیاموزید.