وب سایت بهترین روش کسب درآمد!

داشتن یک وب سایت یک امر ضروری است. بیش از ۸۰% از مردم عادی به اینترنت دسترسی دارند پس این فرصت خوبی است که ما کالا یا خدماتمان را معرفی کنیم. به همین دلیل صاحبان وب سعی می کنند تا وب سایت های خود را جذاب و پر از محتوایی کنند که به اصطلاح به آنها محتوای کلیک‌خور می‌گویند.  قطعا شما نمی‌خواهید محتوایی که تولید می‌کنید فقط برای زیبایی وب‌سایتتان باشد.

شما باید محتوایی تولید کنید که به دغدغه‌های خوانندگان بیشتر پرداخته شود تا آنها نیز علاقمندی بیشتری به محتوای شما پیدا کنند و در نتیجه اعتماد بیشتری به محتوایی که شما قرار می‌دهید داشته باشن. در این صورت است که اگر شما از طریق وب‌سایتتان تبلیغ کنید، افراد بیشتر به آن تبلیغات اعتماد می‌کنند و در نتیجه کلیک بیشتری می‌کنند. در ادامه راه های کسب درآمد از وب‌سایت را بررسی می‌کنیم:

۱ – تبلیغات به ازای هر کلیک

سایت خود را سئو کنید تا بازدیدکنندگان خود را از طریق ترافیک گوگل افزایش دهید تا از طریق تبلیغات کلیکی بتوانید کسب درآمد کنید. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)  یک استراتژی محبوب برای سایت‌هایی است که بازدید کنندگان بالایی دارند .

در این روش معمولا بر‌اساس هر کلیک بر تبلیغاتِ تبلیغ‌دهنده به شما به عنوان ناشر آن تبلیغات پرداخت می‌شود. اما چگونه می‌توانیم برای این تبلیغات برنامه‌ریزی کنیم؟

ولی چگونه بتوانیم برای محتوایی که قرار است تولید کنیم برنامه‌ای مورد علاقه گوگل داشته باشیم؟

ناشران اغلب از بسترهای تحقیقاتی کلمات کلیدی مانند SEMrush و SpyFu برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای مخاطبان خود استفاده می کنند.

۲ – تبلیغات همسان یا Native

تبلیغات همسان اغلب به طور یکپارچه با محتوای خود آن وب‌سایت متناسب است و این باعث ایجاد اعتماد بیشتر به آن نوع تبلیغات و در نتیجه بالا رفتن نرخ کلیک و بهبود کیفیت تبلیغ می‌شود.

حالا چگونه می‌توانیم از تبلیغات همسان در سایت خود استفاده کنیم؟

راه اول: می‌توانیم به سراغ تبلیغ‌دهندگانی برویم که کسب و کارشان با موضوع شما هم‌خوانی دارد.

راه اول دوم: به سراغ شرکت‌های تبلیغاتی برویم که دارای تعدادی تبلیغ‌دهنده و یک پلتفرم واسط هستند که می‌توانند براساس موضوع ما تبلیغ‌دهندگان را به شما وصل کنند.

چرا تبلیغات همسان مهم است؟

با زیاد شدن محتوای تبلیغاتی و کلافگی کاربران از تبلیغات سرزده مانند تبلیغات پاپ آپ و بنری ، ناشران به دنبال روش‌های جدید برای جدید برای ارائه محتوای تبلیغاتی هستند تا بتوانند هم کاربر خود را حفظ کنند و هم بتوانند همچنان تبلیغ‌دهندگان را راضی کنند. در تبلیغات همسان ناشران از آن این نوع تبلیغات برای کسب درآمد از وب سایت های خود با محتوای تبلیغاتی شخصی شده استفاده می کنند که تجربه کاربر را مختل نمی کند.

آیا تبلیغات همسان موثر است؟

طبق اطلاعاتی موجود در مدیااد تبلیغ‌دهندگان در مدیااد بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای تبلیغات همسان هزینه کرده‌اند.

مدیااد یک پلتفرم تبلیغاتی در صنعت تبلیغات همسان است که تبلیغ‌دهندگانی با موضوعات مرتبط با سایت شما را به شما وصل می‌کند تا علاوه بر حفظ کیفیت شما، میزان تاثیرگذاری تبلیغات را افزایش دهد.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  معرفی تبلیغات ویدیویی به همراه توضیحی از انواع آن

ناشران با استفاده از فیلترهای کلمات کلیدی ، انتخاب دسته و قابلیت مسدود کردن ، تبلیغات خود را کنترل می کنند. آن‌ها برای اطمینان از عملکرد تبلیغات همسان خود ، معیارهای شفاف مانند درآمد از هر بازدید را ردیابی می‌کنند و می‌توانند کمپین‌ها را برای ادامه تعامل بهینه کنند.

۳ – تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی نوعی جذاب از تبلیغات است که بازدیدکنندگان را درگیر سایت شما می کند.

تبلیغات ویدئویی چیست؟

ناشران همانطور که  می‌توانند مطالب تبلیغات همسان که شامل یک تصویر و متن است را در سایت خود قرار دهند می‌توانند فیلم‌ها و تیزرهای تبلیغاتی مرتبط با موضوع خود را در وب‌سایت خود قرار دهند.

به عنوان مثال حتما تیزرهای  تبلیغاتی ویدئویی را که قبل یا هنگام  پخش ویدئو اصلی سایت نمایش داده می‌شوند را دیده‌اید. این روش تبلیغاتی بیشتر مناسب وب‌سایت‌هایی است که محتواهای ویدئویی تولید می‌کنند و می‌توانند بر اساس پارامترهای مختلف با تبلیغ‌دهندگان کار کنند.

ناشران تبلیغات ویدئویی را براساس هزینه به ازای مشاهده کامل (CPCV) یا هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) می‌فروشند. آن‌ها به تبلیغ کنندگان کمک می‌کنند تا مخاطبان مناسب را با محتوایی جذب کنند که مورد توجه بینندگان آن‌ها قرار گرفته و با رفتارهای آن‌ها همسو باشد.

تبلیغات ویدئویی چقدر موثر هستند؟

در یک آژانس تبلیغاتی ویدئویی تقریبا بیش از ۱ میلیارد بازدید در بین مخاطبان ایرانی ایجاد می‌شود و می‌تواند ۷۰٪ قابلیت مشاهده را افزایش دهد. تبلیغ کنندگان هنگام نمایش تبلیغات خود به شما هزینه پرداخت می کنند.

۴ – فروش فضای تبلیغاتی

ناشران می‌توانند برای به حداکثر رساندن درآمدزایی از سایت خود، فضای تبلیغاتی را در وب سایت‌های خود بفروشند .

فروش فضای تبلیغاتی در وب سایت چیست؟

در‌واقع ناشران قسمتی از سایت خود را برای مدتی معین به یک کسب و کار اجاره می‌دهند و در ازای آن اجاره بهایی دریافت می‌کنند.

در این روش طرفین بر سر محتوای نمایشی به صورت بنری یا شبه همسان توافق می‌کنند. اما رایج‌ترین فروش فضای تبلیغاتی مربوط به فروش جایگاه‌ها به صورت بنری است.

۵ – بازاریابی پورسانتی یا Affiliate Marketing

برخی از ناشران به پلتفرم‌های Affiliate Marketing یا بازاریابی پورسانتی می‌پیوندند تا به طور مداوم از طریق بازدید از وب‌سایتشان در کسب درآمد کنند.

بازاریابی وابسته چیست؟

افیلیت مارکتینگ در واقعی نوعی از کسب درآمد است که شما به عنوان ناشر در قسمتی از سود تبلیغ‌دهنده شریک می‌شود. در این روش سایت ناشر با تبلیغ محصولات و خدمات تبلیغ‌دهنده در ازای فروشی که از طریق سایت ناشر انجام می‌شود پورسانتی را از تبلیغ‌دهنده دریافت میکند.

بازاریاب های وابسته چگونه درآمد کسب می کنند؟

ناشران معمولاً از هر خرید مشتری ، کارمزد دریافت می‌کنند. همچنین ممکن است برای هر کلیک و به ازای تعاملی که کاربر آن‌ها با سایت مقصد ایجاد می‌کند مبلغی را دریافت کند.

به عنوان مثال، یک وبلاگ علاقه‌مندی آقایان ، ممکن است یک جعبه اصلاح ۴۰۰ هزار تومانی با کارمزد ۵۰٪ تبلیغ کند. هر بار که شخصی روی آن تبلیغ کلیک کرده و محصول را خریداری می‌کند، ناشر ۲۰۰ هزارتومان درآمد کسب می کند.

۶ – درآمدزایی مبتنی بر اهدا

بعضی از ناشران به عنوان جایگزین تبلیغات، از خوانندگان درخواست کمک می کنند.

درآمدزایی مبتنی بر اهدا چیست؟

بسیاری از ناشران ، به صورت رایگان یا سرگرمی ، محتوا را ایجاد می کنند. اگر آنها طرفداران وفادار و بازدیدکننده های همیشگی داشته باشند، ممکن است یک سیستم کمک مالی راه اندازی کنند.

به این صورت که وب‌سایت مورد نظر درگاه پرداختی را جهت حمایت و پشتیبانی در سایت خود قرار می‌دهند تا بازدیدکنندگان در صورت رضایت، مبلغی را به عنوان حمایت یا هدیه به صاحب سایت پرداخت کنند.

به عنوان مثال یکی از سایت‌های معروف حوزه دانلود فایل در ایران با تمرکز بر پرداخت به عنوان حمایت مالی از طریق سایت خود درآمدزایی می‌کند.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  چگونه یک کمپین تبلیغات همسان موفق اجرا کنیم؟

۷ – محصولات یا خدمات خود را بفروشید

برخی از ناشران فکر می کنند:

“چرا وقتی می‌توانم محصولات شخصی خود را تبلیغ کنم ، محصولات شخص دیگری را تبلیغ کنم؟”

این یک تاکتیک معمول برای تأثیرگذاران و وبلاگ نویسان است که در یک منطقه خاص تخصص دارند و طرفداران زیادی دارند.

به عنوان مثال وب‌سایتی را در نظر بگیرید که با انتشار دستور پخت غذا ، بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب کرده است . صاحب این سایت بعد از مدتی تصمیم می‌گیرد که دستورات پخت خود را در کتابی به نام خودش منتشر کند و این کتاب را در وب‌سایت خود به فروش برساند.

این روش برای وب‌سایت‌هایی که پیرامون یک محصول یا موضوع خاص تولید محتوا می‌کنند می‌تواند بسیار مفید باشد.

۸ – رپورتاژ آگهی

ناشران در کنار محتوای ارگانیک خود، محتوای حمایت شده را در وب سایت های خود میزبانی می‌کنند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ مقاله یا مجموعه مقالاتی است که برای معرفی و تبلیغ یک کسب و کار دیگر توسط تبلیغ کننده ایجاد شده است. به این گونه محتواها اغلب رپورتاژ آگهی نیز گفته می‌شود.

تفاوت رپورتاژ با تبلیغات همسان چیست؟

رپورتاژ شکلی از تبلیغات همسان است. همانطور که آگهی با محتوای اطراف و بستر میزبان خود ترکیب می شود، همسان است.

مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی یا ابزارک های پیشنهادی ، مقالات حمایت شده تجربه کاربر را مختل نمی‌کنند و برای بیننده مقاله آشنا است.

۹- وب‌سایت تولید کنید و بفروشیدش!

همانطور که مردم خانه‌ای را می‌سازند و بعد می‌فروشند، شما نیز می‌توانید یک وب سایت را راه اندازی کنید ، برایش تولید محتوا کنید و بعد از اینکه به یک بازدید مشخصی در ماه رسید آن را بفروشید.

وب‌سایت فروشی به چه معناست؟

فروش یک وب‌سایت مانند یافتن یک ملک آنلاین است که نیاز به کار دارد ، بهبود طراحی ، محتوا و بازار پسندی آن ، اثبات موفقیت آن در ترافیک و تعامل و فروش آن به یک شخص علاقه مند.

ناشران همچنین می‌توانند یک وب سایت را از ابتدا بسازند و پس از ایجاد مخاطب ، ترافیک و محتوای مناسب برای آن، آن را به فروش برسانند و سپس آنها می توانند با قسمتی از این پولی که بدست آمده ،برای راه اندازی یک وب سایت یا فعالیت تجاری کوچک استفاده کنند.

۱۰- وب سایت های فروش اشتراک

بعضی از ناشران به جای اینکه بیایند محصول یا خدماتی را تبلیغ کنند، به ازای دسترسی به محتواهای تولیدی خود، هزینه‌ای از کاربران دریافت می‌کنند.

وب سایت فروش اشتراک چیست؟

برخی وب‌سایت‌ها برای ارائه کامل محتوای خود حق عضویت دریافت می‌کنند. اگر شما محتوای ارزشمندی تولید کنید که مشتریان برای خواندن و یادگیری آن مشتاق شوند، می‌توانید کاری کنید که آنها به صورت ماهیانه یا سالیانه از شما اشتراکی بخرند تا بتوانند به تمامی محتوای سایت‌تان دسترسی داشته باشند.

چگونه از طریق وب سایت فروش اشتراک درآمد کسب می کنید؟

انواع مختلفی از مدل‌های اشتراک برای نشریات آنلاین وجود دارد ، از جمله:

  • شارژ برای همه مطالب
  • شارژ برای محتوای خاص
  • شارژ تمام مطالب پس از ده مقاله رایگان
  • برای دسترسی به محتوا در دیوایس‌های خاص شارژ می شود.

هر کدام از ترکیبات را انتخاب کنید و گزینه های خود را برای خوانندگان و مشترکان بالقوه روشن ‌کنید.

پاسخی بگذارید